خوابی؟

خوابی؟


 بعضی روزها تحریریه آنقدر آرام و بی حاشیه و ساكت است كه یكی مثل ما متحیر می‌ماند چه در این ستون بنگارد. انگار نه انگار كه تحریریه است؛ گویی یك اداره! در چنین روزهایی بعد از صرف ناهار در سالن غذاخوری طبقه همكف و سوار آسانسور شدن و بالا آمدن باید حواست باشد كه از فرط یكنواحتی به چرت نیفتی! درست مثل حال الان نگارنده این ستون كه پلك‌هایش هر یك به قاعده یك وزنه چند كیلویی سنگین شده‌اند و نگارنده را در سیر آفاق و انفس و مرزهای بیداری و هوشیاری جابه جا می‌كنند. حتی گروه‌های همسایه ما هم كه رسانه و جامعه و ایران باشند، ساكت نشسته‌اند و جز صدای تایپ، صدای دیگر به گوش نمی‌رسد... و دیروز دقیقا یكی از همین روزها بود! نه صدایی از گروه‌های پر سر و صدای رسانه و فرهنگی بلند بود و نه از كل‌كل‌های همیشگی دبیر گروه جامعه با دبیر فرهنگی... بگذریم آقا؛ بگذریم! برویم ببینم امروز در صفحات چه خبر است.
از صفحه 10 شروع كنیم. یحتمل اطلاع دارید چند روزی است پاك شدن طرح‌ها و نقش‌های دیوارهای لانه جاسوسی حسابی سوژه شده و گفته‌اند و شنیده‌اید. حالا هم ما در صفحه 10 رفته‌ایم سراغ این قضیه و جیك و پوك آن را ریخته‌ایم روی دایره كه چه بوده و چه شده و چرا شده و‌...! خواندن این گزارش را از دست ندهید.
سوای این حاشیه‌ها، حرف و حدیث‌های سینمایی هم انگار تمامی ندارد. موج و حاشیه برای یك فیلم یا یك بازیگر ایجاد شده و موجش هنوز نخوابیده، موج بعدی بلند می‌شود. بچه‌های سینمایی گروه هم در صفحه 11 رفته‌اند سراغ یكی از این موج‌ها كه مربوط است به فیلم «شاه‌كش». برای تكمیل گزارش سعی داشتیم سراغ مسوولان نیروی انتظامی هم برویم كه خب به دلایلی امكان‌پذیر نشد.
و اما در همین صفحه و كنار همین ستون هم یك گزارش خوشمزه داریم درباره مجوزهایی كه برای آثار موسیقایی امسال صادر شده. رفته‌ایم این آمارها را در آورده و با آمارهای مدت مشابه سال قبل مقایسه كرده‌ایم و درباره‌شان هم حرف زده‌ایم. نتایج جالبی هم از این مقایسه‌ها بیرون آمده. البته این را بگوییم كه به دلیل این كه ماه عزاداری محرم در شش ماه اول امسال افتاده، قدری روی این آمارها تاثیر گذاشته. این را هم نباید از نظر دور داشت كه عموما اجراهای موسیقی در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد و یكجورهای نیمه دوم سال، نیمه فرهنگی سال هم محسوب می‌شود.
در نهایت هم در صفحه 12 به رسم همیشه چهارشنبه‌ها یك صفحه تاریخی داریم و نشسته‌ایم پای گفتگو با آقازاده شهید هاشمی‌نژاد كه همین روزها مصادف با سالروز شهادتش هم هست.