رشد سه‌برابری شركت‌های نوپا در حوزه فناوری اطلاعات

رشد سه‌برابری شركت‌های نوپا در حوزه فناوری اطلاعات

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به رشد سه برابری شركت‌های نوپا (استارت‌آپ‌ها) در حوزه آی.تی كشور گفت: حضور شرکت‌های نوپای كشور در بستر ملی شبكه اطلاعات موید این موضوع است.
به گزارش مهر، ستار هاشمی چهارشنبه، دهم مهر در ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و مراكز آموزش عالی كشور در وزارت علوم گفت: هواوی در همایشی اعلام كرد در چین یك میلیون نفر متخصص در حوزه‌های مرتبط با تحلیل دیتا و هوش مصنوعی كم داریم. دانشگاه‌های چین قادر به تامین نیاز صنعت نیستند؛ به همین دلیل برنامه‌ریزی كردند تا دوره‌های مهارتی را تاسیس و نیروی مهارتی را تامین كنند. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به رشد سه برابری شركت‌های نوپا در حوزه آی‌تی كشور گفت: حضور شركت‌های نوپای كشور در بستر ملی شبكه اطلاعات موید این موضوع است.
وی بیان كرد: در ارتباط با مراكز شركت‌های نوپا، نگاه وزارت ارتباطات این است مراكزی را كه منشا عمل هستند بیشتر حمایت كنیم. هاشمی با اشاره به این‌كه مساله دیگر بحث زیست بوم تلفن همراه بومی كشور است، افرود: همه می‌دانیم این بحث حواشی و حساسیت‌هایی دارد و در ماه‌های اخیر مقاله‌ای را به یكی از انتشارات‌های معروف ارسال كردیم و پیامی را دریافت كردیم كه چون در ایران زندگی می‌كنید، نمی‌توانیم این را منتشر كنیم.
معاون نوآوری وزارت ارتباطات با تاكید بر مراقبت از حوزه تلفن همراه گفت: به همین دلیل سیستم عامل بومی را شروع كردیم كه این به تنهایی كفایت نمی‌كند و بخش خصوصی، اپراتورها و دانشگاهیان نیز باید پای كار بیایند تا این سیستم بتواند شكل بگیرد. جامعه نیز باید با این مساله همراهی كند.
هاشمی با بیان این‌كه قصد انجام باندلینگ را داریم و برای بومی‌شدن آن نیازمند دانشگاهیان هستیم، تصریح كرد: ما می‌خواهیم سرویس باندلینگ را در اختیار افراد قرار دهیم كه با حداقل هزینه، گوشی مورد نظرشان را خریداری كنند. این یك نگاه كاملا ایجابی است برای ایجاد بازاری كه ذی‌نفعان زیادی دارد. وی با بیان این‌كه نگاه وزیر ارتباطات به حضور دانشگاه‌ها در صنعت بسیار مثبت است، گفت: وزارتخانه در جذب امریه بسیار مثبت و موثر عمل كرده و بسیاری از مباحث كلیدی با محوریت همین افراد رقم خورده است.