برنامه كودك در رادیو ایران نباید بمیرد

عذرا وكیلی:

برنامه كودك در رادیو ایران نباید بمیرد



«سلام كوچولو» عنوان مهم‌ترین برنامه رادیو است كه حدود چهار دهه است با نسل‌های مختلف ارتباط برقرار می‌كند. عذرا وكیلی، تهیه‌كننده و مجری این برنامه محبوب در گفت‌وگو با جام‌جم درباره حال و هوای این روزهای قصه‌گویی در رادیو بیان كرد: حال رادیو كه خوب است، اما حال من خوب نیست. چون مدتی است به دلیل گرفتاری شخصی كه برایم پیش آمده، نتوانستم برنامه كودكم را ادامه بدهم. امیدوارم خیلی زود بتوانم برگردم و كارم را ادامه بدهم. البته جوان‌هایی هستند كه فكر می‌كنم بتوانند راه ما را ادامه بدهند. برنامه كودك در رادیو ایران نباید بمیرد. باید برنامه‌های كودك در رادیو ایران همچنان استوار بماند و نگرانی من در این مدت از این بابت است كه مدتی است كار نمی‌كنم و امیدوارم بتوانم این برنامه را سرپا نگه دارم.
وی درباره حضور جوان‌ها در رادیو و فعالیت در زمینه برنامه‌های كودك نیز توضیح داد: من یك سری از برنامه‌های كودك رادیو را شنیده‌ام. اما نمی‌دانم بچه‌ها می‌توانند با چنین برنامه‌هایی ارتباط برقرار كنند و آن را می‌پسندند یا نه؟ چون ما تصویر نداریم كه بتوانیم از جذابیت‌های بصری استفاده كنیم. از این رو شیوه كار در رادیو با تلویزیون خیلی متفاوت است. با نوآوری‌هایی كه امروزه وجود دارد نمی‌دانم می‌توان شنونده را جذب كرد یا نه؟
وكیلی افزود: فكر می‌كنم اول باید بتوانیم با برنامه‌هایمان، بزرگ‌ترها را جذب كنیم تا آنها بتوانند بچه را پای رادیو بنشانند. چون برای بچه‌ها در رادیو برنامه ساختن اصلا كار ساده‌ای نیست. به همین دلیل وظیفه بزرگ‌ترهاست كه عادت رادیو گوش كردن را به بچه‌ها بیاموزند. به همین دلیل ما باید برنامه‌هایی را برای بزرگ‌ترها بسازیم كه مورد توجه آنها قرار بگیرد و همین كار را سخت می‌كند. برنامه سلام كوچولو به این هدفش رسیده است و ما خیلی خوشحال بودیم كه آن زمان پدر و مادرها هم شنونده برنامه بودند. به همین علت برنامه‌سازی برای بزرگ‌ترها خیلی سخت است. ما هم در آن دوران سختی‌های بسیاری كشیدیم تا توانستیم برنامه بسازیم و مورد توجه بچه‌ها و بزرگ‌ترهایشان قرار بگیرد.