مدودف قهرمان چین شد

ادامه شگفتی‌سازی تنیسور روس در مسابقات مسترز

مدودف قهرمان چین شد

دنیل مدودف با روندی كه سال 2019 در تنیس طی كرده، به خوبی نشان داده كه عزم خود را برای رسیدن به رتبه یك جهان جزم كرده است. با احتساب مسابقه دیروز در چین، این تنیسور 23 ساله روس در سال 2019 در شش فینال پیاپی شركت كرده كه در چهار مورد آن به قهرمانی رسیده است. او كه در مسیر رسیدن به فنیال توانسته بود فونینی و سیپسیتاس را شكست دهد، در بازی فینال مقابل الكساندر زورف آلمانی قرار گرفت و با اقتدار حریف خود را در دو ست شكست داد.
در حالی كه پیشتر زورف توانسته بود هر چهار دیدار قبلی خود را برابر مدودف با برد به پایان برساند ولی مدودف كه این روزها در شرایط بسیار خوبی قرار دارد توانست با ارائه یك بازی برتر و حساب شده در دو ست و با امتیازهای 4-6 و 1-6 حریف خود را شكست دهد و در این مسابقات هزار امتیازی به قهرمانی برسد. با این موفقیت او توانست دومین عنوان مسترز و هفتمین عنوان حرفه‌ای خود را كسب كند. مدودف ۲۳ ساله در مسابقات مسترز سینسیناتی توانست اولین عنوان مسترز خود را به‌دست آورد.
تنیسور شماره 4 جهان برای چهارمین بار در سال ۲۰۱۹ جام قهرمانی را بالای سر برد و ركورد ۲۹ برد و سه باخت را به ثبت رساند. او در این مدت ۵۹ برد به‌دست آورد و بالاتر از دیگر تنیسورها قرار گرفت. مجموع جوایز نقدی این مسابقات، هفت میلیون و ۴۷۳ هزار و ۶۲۰ دلار است و گفته می‌شود از این مقدار، یك میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به قهرمان تعلق می‌گیرد.