مَگرالِن در جشنواره شارجه

مَگرالِن در جشنواره شارجه


فیلم كوتاه مَگراِلن در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی كودك و نوجوان شارجه در كشور امارات به ‌نمایش در می‌آید.
به گزارش ایرنا، فیلم كوتاه و 18 ‌دقیقه‌ای مَگرالِن به كارگردانی و تهیه‌كنندگی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی در بخش رقابتی هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم كودك شارجه روی پرده خواهد رفت.
این جشنواره كه در دوره‌های گذشته با حضور پررنگ هنرمندان ایرانی همراه بوده است، تنها جشنواره با محوریت فیلم كودك در كشورهای عربی غرب آسیاست كه از سال ۲۰۱۳ كار خود را آغاز كرد؛ مدت ها بعد از جشنواره بین‌المللی كودك و نوجوان ایران كه اخیرا سی ‌و دومین دوره خود را پشت سر گذاشت.
فیلم كوتاه مَگرالِن كه اولین حضور بین‌المللی‌اش در جشنواره برلین با استقبال مواجه شد، داستان خانواده‌ای را روایت می‌كند كه در یك قبرستان ماشین زندگی می‌كنند. دختر كوچك خانواده كه نابیناست به همراه برادر بزرگ‌ترش در قبرستان
ماشین ها ماشینی برای خود ساخته‌اند كه در آن روزهایشان را می‌گذرانند. اتفاقی باعث برهم خوردن نظم و تزلزل خانواده می‌شود. كودكان برای كنار آمدن با این اتفاق در تلاش برای پیدا كردن راه خود هستند. برادر بزرگ‌تر تلاش می‌كند دنیای تلخ پیرامون را جور دیگری برای خواهرش تصویر كند و …
آتنا سلیمانی، رزمریم كاظمی، طاها نجف‌پور و منصور نصیری بازیگران این فیلم كوتاه هستند.
مریم زارعی، دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه سوره و دانشگاه آلبرتا كاناداست و تجربه كارگردانی و طراحی تئاتر در چند جشنواره داخلی و خارجی را دارد.
هفتمین جشنواره بین المللی فیلم كودك شارجه از ۲۱ تا ۲۷ مهر در شهر شارجه امارات متحده عربی و در بخش‌های مختلف بهترین فیلم كودك، بهترین پویانمایی، بهترین فیلم دانشجویی، بهترین مستند، بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم‌های كوتاه بین‌المللی برگزار می‌شود.