بی‌اطلاعی وزیر ارتباطات

بی‌اطلاعی وزیر ارتباطات

 بخشی از حرف‌های سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی كل كشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را خطاب قرار داد. این در حالی است كه محمدجواد آذری جهرمی اخیرا در مصاحبه‌ای با رادیوگفت‌وگو از این ماجرا اظهار بی‌اطلاعی كرده است. وزیر ارتباطات گفت: من هنوز هم نمی‌دانم داستان از چه قرار است و چه كسی این سایت‌ها را بسته است! من در فضای مجازی مواجه شدم با هجمه‌ای از نظرات كاربران كه می‌گفتند سایت‌های دانلود فیلم مسدود شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه كرد: این كه چرا سایت‌های دانلود فیلم مسدود شده را نمی‌دانم و به همین ترتیب از تعداد سایت‌های بسته شده و جزئیات ماجرا اطلاعی ندارم.
او ادامه داد: جای تاسف دارد كه موضوع كلانی مانند توقف فروش و دانلود فیلم‌های سینمایی از سایت‌ها كه بر كل فضای كشور تاثیر می‌گذارد، بدون اطلاع متولی امر یعنی وزارت ارتباطات انجام می‌شود.
آذری‌جهرمی افزود: موضوع فیلترینگ یا باید در كارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی مطرح شود یا باید دستور قاضی را داشته باشد. موضوع مسدودسازی سایت‌های دانلود فیلم در كارگروه تعیین مصادق مطرح نشده است، از طرفی در جریان صدور حكم قاضی هم نیستم.
آذری‌جهرمی با اشاره به این كه دستگاه قضایی كشور باید درخصوص مسدودسازی سایت‌های دانلود فیلم توضیح دهد، عنوان كرد: این دستگاه باید اعلام كند این تصمیم را بر چه اساسی گرفته است.
او افزود: من در حاشیه جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به رئیس قوه قضاییه گفتم، انتظار داریم هنگام تصمیم‌گیری در مورد این دست از موضوعات ما را هم در جریان قرار دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان كرد: مسؤولیت، تصمیمات و كارهای قوه قضاییه برای ما محترم است و حتما این دستگاه برای كار خود استدلال‌هایی دارد.
او تاكید كرد: من از كم و كیف داستان مسدودسازی سایت‌های دانلود فیلم بی‌اطلاع هستم، اما در نهایت موضوع متوجه شدم این سایت‌ها كاربران بسیار زیادی دارند. محمدجواد آذری‌جهرمی با بیان این كه بسیاری از تصمیمات به هماهنگی نیاز دارد، عنوان كرد: هر تصمیمی می‌تواند در تعداد بسیار زیادی از كاربران اینترنت اثر بگذارد. اگر من از جزئیات و دلایل تصمیم به مسدودسازی سایت‌های دانلود فیلم مطلع باشم شاید از این تصمیم دفاع كنم، اما اطلاعی از هیچ چیز ندارم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این كه افكار عمومی به توضیح نیاز دارند، عنوان كرد: من به افكار عمومی توضیح دادم وزارت ارتباطات در جریان مسدودسازی سایت‌های دانلود فیلم نیست و از طرفی دیگر مجری این فیلترینگ نیز وزارت ارتباطات نیست.