بالا گرفتن جنگ ترامپ با دموكرات‌ها

بالا گرفتن جنگ ترامپ با دموكرات‌ها

با ادامه تحقیقات نمایندگان دموكرات مجلس آمریكا برای استیضاح ترامپ، رئیس‌جمهور آمریكا علاوه‌بر حمله شدید به نمایندگان حزب رقیب، تهدید كرد كه از آنها به‌زودی شكایت كند.
به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریكا گفت: ما به دنبال اقدامی درباره این تحقیقات هستیم. من به وكیلم گفتم كه از آدام شف و نانسی پلوسی، رئیس كمیته اطلاعاتی و رئیس مجلس نمایندگان آمریكا شكایت كند. آنها دروغ می‌گویند و آنچه كه انجام می‌دهند، برای كشور بسیار وحشتناك است. او همچنین در پیامی توییتری به شدت از دموكرات‌ها انتقاد كرد.
او در این پیام خود نوشت: اكنون به نظر می‌رسد آدام شف (رئیس كمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریكا) دوست ندارد افشاگر ماجرای مكالمه با رئیس‌جمهور اوكراین شهادت بدهد. اما او باید شهادت بدهد و بگوید كه چرا مكالمه اوكراین مرا آنقدر اشتباه فهمیده بود كه كوچك‌ترین ارتباطی هم نداشت. آیا شف به او گفته بود این كار را كند؟ ما باید هویت این افشاگر را مشخص كنیم تا معلوم شود چرا این كار با آمریكا انجام شد.
در طرف مقابل، مخالفان ترامپ نیز به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهند. در همین راستا، جیمز كومی رئیس پیشین اف‌بی‌آی كه مسؤولیت تحقیق درباره پرونده ایمیل‌های هیلاری كلینتون در سال 2016 و پس از آن اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریكا را برعهده داشت در مصاحبه با نیویورك تایمز گفت این خیال را در سر دارد كه در 21 فوریه سال 2021 اكانت توییتر خود را پاك كند و دنبال كار دیگری برود اما تا آن زمان قصد دارد 13 ماه باقی مانده را صرف تلاش برای بركناری ترامپ از قدرت كند.
در این میان برخی گزارش‌ها می‌گوید تیم تحقیقات طی چند روز آینده ممكن است رودی جولیانی، وكیل ترامپ و متهم در جریان مكالمه اوكراین را مورد بازجویی قرار دهد.