خداحافظی با خالق پویانمایی‌‌های گچی

خداحافظی با خالق پویانمایی‌‌های گچی


صفرعلی اصغرزاده، كارگردان پویانمایی‌های خمیری و گچی و راوی قصه‌های قرآنی درگذشت.
به گزارش جام‌جم، اصغرزاده ساخت فیلم‌های خمیری و سفالی عروسكی و دو بعدی مانند كوزه‌گر، بچه‌ها با هم، همنشین، بهار دوستی، چكاوك و چمنزار و كلاغه كجاست روی درخت سروده افسانه شعبان‌نژاد را در كارنامه داشت.
او همچنین داستان‌های تاریخی - مذهبی را نیز با قالب‌ها و تكنیك‌های مختلف و با یك سبك روایی ویژه برای كودكان و نوجوانان روایت كرد كه از جمله آنها باید به فیلم‌های كشتی نوح و اصحاب فیل از تولیدات كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و فیلم بلند پویانمایی ابراهیم خلیل(ع) و یونس در شكم ماهی اشاره كرد.
اصغرزاده متولد 18 اسفند 1319 در كاشان و دارای گواهی درجه یك هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (معادل دكتری) بود. او دارای مدارك و گواهی‌های تخصصی برخی مدارس و انجمن‌های تخصصی هنری در رشته‌های نقاشی و سفالگری و مدرك سطح خوش انجمن خوشنویسان ایران نیز بود و از سال 1359 به عنوان طراح و شخصیت‌پرداز فیلم‌های پویانمایی در كانون مشغول
 به‌كار شد.
این هنرمند كه عصر روز 22 مهر 1398 در تهران دار فانی را وداع گفت، همچنین در حوزه تصویرگری كتاب نیز آثاری را برجای گذاشته است كه از جمله آن باید به مجموعه كتاب‌های مشهور گام‌های نخستین برای آموزش مهارت‌های اولیه زندگی به خردسالان و كتاب آخرین پرنده آخرین سنگ با استفاده از لوح‌های گچی فیلم اصحاب فیلم در كانون اشاره كرد.
پیكر اصغرزاده صبح امروز در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرای تهران به خاك سپرده می‌شود.