اعزام آتش‌نشانان مشهدی به كشور عراق

اعزام آتش‌نشانان مشهدی به كشور عراق


در راستای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین سیدالشهدا (ع)، سازمان آتش‌نشانی مشهد
دو دستگاه خودروی سبك و نیمه‌سنگین اطفای حریق به همراه تعدادی آتش‌نشان به كشور عراق اعزام كرد.
به گزارش جام‌جم، در جهت خدمت‌رسانی مطلوب آتش‌نشانان به زائران اربعین حسینی، سازمان آتش‌نشانی مشهد یك دستگاه خودروی پیشرفته اطفای حریق پیكاپ و یك دستگاه خودروی كامیونت ایسوزو با قابلیت امداد و نجات و اطفای حریق را به همراه هشت نفر از آتش‌نشانان و نجاتگران به شهر نجف عراق اعزام كرد.
این آتش‌نشانان قرار است با انجام ماموریت‌های ایمنی و اطفای حریق‌های احتمالی در كشور عراق خدمت‌رسانی لازم را به زائران اربعین حسینی انجام دهند، محل استقرار گروه اول آتش‌نشانان در شهر نجف اشرف است و گروه دیگر هم در پایانه اتوبوسرانی مشهد كه در حومه شهر نجف ایجاد شده است، مستقر شده‌اند و به صورت ۲۴ساعته در سه شیفت آماده خدمت‌رسانی لازم به زائران اربعین حسینی هستند.
در همین راستا، 320 اتوبوسران نیز به همراه
103 دستگاه اتوبوس شهرداری مشهد راهی نجف شدند. سید مهدی حسینی‌پویا، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در همین رابطه گفت: با توجه به پیش‌بینی ورود تعداد زیادی زائر در ایام اربعین به عراق، امسال فعالیت اتوبوس‌های شهرداری مشهد در نجف به صورت 24 ساعته خواهد بود. حسینی‌پویا ادامه داد: اربعین سال گذشته بیش از 150 هزار نفر زائر طی ده روز به‌وسیله صد دستگاه اتوبوس شهرداری مشهد از شوملی تا نجف و برعكس جابه‌جا شده‌اند كه پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال با توجه به خدمات‌رسانی 24 ساعته طی 15 روز، این رقم به دو برابر افزایش پیدا كند.