فعالیت ایستگاه‌های خدمت‌رسان آستان قدس رضوی با شعار «همه خادم الرضاییم»

فعالیت ایستگاه‌های خدمت‌رسان آستان قدس رضوی با شعار «همه خادم الرضاییم»

آستان قدس رضوی هم كه میزبان اصلی زائران امام هشتم است، با تمام قوا آمده پای كار خدمت به زوارش، در بخش‌های مختلف و با خدمات متنوع.
اولین گام هم توسط معاونت اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی با برپایی ایستگاه‌های پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران پیاده در ایستگاه جواد الائمه(ع) برداشته شد. آستان قدس رضوی درمجموع در روزهای منتهی به ماه صفر 50 ایستگاه خدمت‌رسانی دایر می‌کند كه ده ایستگاه در ورودی‌های شهر مشهد و 40 ایستگاه در داخل شهر وظیفه خدمت‌رسانی و اسكان زائران را در این ایام بر عهده خواهند داشت، خبری كه محمد توكلی، مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی به ما می‌گوید و با بیان این‌كه پیش‌بینی می‌شود در مدت هشت روز برپایی این ایستگاه‌ها، 800 هزار وعده پذیرایی صبحانه، نهار و شام توسط 3000 خدمه و خادمیار بین زائران توزیع شود، یادآور می‌شود كه سال گذشته در دهه پایانی ماه صفر بالغ بر 400 هزار زائر پیاده به مشهد مقدس مشرف شدند كه پیش‌بینی شده در سال جاری این تعداد افزایش 30 درصدی را داشته باشد.
خدمات پزشكی دارالشفای امام رضا(ع) در 3 ایستگاه
از جمله بخش‌هایی كه خدمات رایگان خود را در این ایام در اختیار زائران رضوی قرار می‌دهند، دارالشفای امام رضاست كه ناصر سرگلزایی، مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی درباره آن به جام‌جم می‌گوید: این خدمات در سه ایستگاه در مشهد و مسیرهای منتهی به این شهر مقدس مستقر شده و بر این اساس جمعی از پزشكان و پرستاران و همچنین خادم‌یاران سلامت دارالشفای امام رضا(ع) همراه با دارو و تجهیزات در راستای ارائه خدمات پزشكی از صبح جمعه، سوم آبان 1398 تا شامگاه سه‌شنبه هفتم آبان ماه در سه ایستگاه استقبال از زائران پیاده رضوی حضور خواهند داشت. به گفته وی این سه ایستگاه شامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در بلوار فردوسی مشهد، و دو ایستگاه در خارج از شهر در مسیر جاده سرخس و منطقه ملك آباد است كه از ساعت 8 صبح تا 8 شب خدمات پزشكی سرپایی و دارویی به زائران ارائه می‌كنند.
تلاش برای هم‌افزایی خدمت به زائران امام رضا(ع)
امام رضایی‌ها برای خدمت امسالشان به زوار، یك شعار هم دارند؛ همه خادم‌الرضاییم، شعاری كه مهدی رضوی كیا، سرپرست مركز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی درباره آن به ما می‌گوید: امسال طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، خدمت به زائران پیاده امام رضا(ع) در دهه آخر صفر با محوریت شعار «همه خادم الرضاییم» انجام خواهد شد و همه باید همچون شعار «الحسین یجمعنا» كه برای اربعین حسینی در نظر گرفته شده، با یك شعار واحد و مشترك وارد عرصه خدمت رسانی به زائران پیاده حرم مطهر رضوی شوند. وی با اشاره به این‌كه بخش عمده خدمات دهی به زائران پیاده مردمی است، خاطرنشان می‌كند: متولی اسكان‌دهی در مدارس، حسینیه‌ها و... همه از سوی مردم و با پشتیبانی خیرین صورت می‌گیرد.