آسمان ابری، دل‌ها آفتابی

آسمان ابری، دل‌ها آفتابی


 بعد از چند روز بارانی، كمی آفتاب ظهر دلچسبی می‌سازد. شما را نمی‌دانم و راستش دیروز حوصله نكردم
 آب و هوای همه ایران را از سر بگذرانم. جمعه بود دیگر. بنابراین نمی‌دانیم شما در شهرهایتان باران داشته‌اید یا آفتاب. حالا كمی هم كه دقیق‌تر ببینیم باید با خودمان بگوییم چه فرقی دارد. هوای دلمان خوب باشد كافی است دیگر. همان بارانی كه می‌تواند آدم تنهای غمگین را گرفته‌تر كند، یكی دیگر را آنقدر شاد می‌كند كه بی‌چتر بزند به دل كوچه و خیابان. یا چای به دست برود
 لب پنجره و توی حیاط خانه. هر چند آفتاب كم‌رمق ظهر دیروز حسابی دلچسب بود اما الهی هوای دلمان آفتابی و مهتابی باشد، روزگار كه از این آفتاب و باران‌ها و شب و روزها بسیار به خودش دیده. مدام هم تلاش می‌كند یادمان بیاورد هیچ چیز ماندگار نیست، جز همان حال دلمان كه اصلش هم دست خودمان است. صرف‌نظر از حال آسمان با دل‌های آفتابی و گرم برویم سراغ این‌كه امروز در صفحه‌های گروه فرهنگی چه خبر است.
بله. هیچ چیز ماندگار نیست. ابوبكر البغدادی هم باشی مرگ تو را به كام خود می‌كشد. كشته شدن سركرده گروه داعش در هفته گذشته و تایید این اتفاق به یادمان آورد كتاب‌های خوبی در باب معرفی این هیولا نوشته شده است. این شد كه زینب مرتضایی‌فرد رفت سراغ این كتاب‌ها و درباره بهترین‌هایشان توضیحاتی نوشت. می‌توانید گزارش را در همین صفحه بخوانید و كتاب‌ها را هم یا در كتابفروشی‌ها یا به صورت اینترنتی خریداری كنید. خواندن این كتاب‌ها هم یك جور درس گرفتن از تاریخ است دیگر... چیزی كه مورد نیاز همه ماست.
در صفحه 11 ساناز قنبری رفته سراغ یک فیلم برای گروه سنی نوجوان که در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان مورد توجه قرار گرفته است.منطقه پرواز ممنوع نام این فیلم است و قنبری با کارگردان آن علی داسارگر درباره اکران قریب الوقوع این فیلم گفت و گو کرده است.
در صفحه 12 هم محمدرضا كائینی در سالروز شهادت اولین شهید محراب سراغ یكی از نزدیكان ایشان رفته‌ تا از آیت‌ا... قاضی‌طباطبلایی برایمان بگوید. گفت‌وگویی جذاب كه جای شما باشیم حتما می‌خوانیمش.