اخوان و شهید تندگویان  و خیابان ویلا

اخوان و شهید تندگویان و خیابان ویلا

تهران از وقتی که پایتخت شد توانست قاپ خیلی از چهره‌های فرهنگی و هنری و ادبی را بدزدد تا بیایند و در تهران اقامت کنند و بعضا خانه و کاشانه‌ای هم برای خود به هم بزنند. زمان که آرام آرام می‌گذرد خانه همین چهره‌ها تبدیل به خانه‌موزه می‌شود تا بلکه مردم به داخل خانه و کاشانه این چهره‌ها سرک بکشند و ببینند زندگی اساتید چگونه و چطور می‌گذرد. مهدی اخوان ثالث شاعر نامدار خراسانی یکی از این چهره‌هاست. حالا آن طور که خبر رسیده قرار است خانه اخوان ثالث هم در آینده نزدیک تبدیل به خانه‌موزه شود.  آن طور که مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به جام‌جم خبر داده، عملیات موزه آرایی خانه اخوان ثالث تا پایان سال به اتمام می رسد. علیرضا آقایی همچنین درباره خانه موزه شهید تندگویان، وزیر نفت کشور که در روزهای ابتدایی جنک تحمیلی به اسارت بعثی‌ها در آمده و به شهادت رسید هم گفته است که موزه آرایی خانه شهید تندگویان باید با همکاری خانواده این شهید انجام شود که تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود.
علیرضا آقایی در خصوص اقدامات سه ماه گذشته تاکید زیادی به خانه موزه اخوان ثالث داشته و ین عمل را مصداق توسعه فضاهای فرهنگی در سطح پایتخت توصیف کرده و گفته: مطالعات مربوط به خانه اخوان ثالث به پایان رسیده و در فاز اجرا، مرمت و احیای این خانه هستیم. همچنین مرمت و اجرای عملیات ساختمانی خانه شهید تندگویان به طور کامل به اتمام رسیده و بحث موزه آرایی آن را داریم که در حال پیگیری است.
اگر طالب این هستید که بدانید این کار تا کی به سرانجام خواهد رسید آقای مدیر هم گفته که عملیات موزه آرایی خانه اخوان ثالث تا پایان امسال کامل می شود. همچنین، موزه آرایی خانه شهید تندگویان باید با همکاری خانواده این شهید‌انجام شود که تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران یک خبر دیگر هم داده و گفته مطالعات راسته صنایع دستی در خیابان استاد نجات الهی(ویلا) و راسته کتاب انجام شده و پس از تایید کمیته های معابر و ترافیک عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز می شود.
آقایی در توضیح بیشتر این ایده و با اشاره به این‌که در پروژه‌های راسته صنایع دستی و راسته کتاب، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی مجری نیست، افزود: شرکت توسعه در این پروژه‌ها تسهیلگر است و در واقع خود مردم تغییرات متناسب با این طرح‌ها را ایجاد می کنند و در شکل‌گیری آن نقش دارند.
او،  این کارها را در راستای تقویت و توسعه اقتصاد مقاومتی و چرخاندن چرخ اقتصاد فرهنگ توصیف کرده و گفته این پروژه‌ها زودبازده و کم‌هزینه هستند. اگر مردم در آنها مشارکت داشته باشند، رونق خوبی در این راسته‌ها به وجود می‌آید و در شرایط کنونی کشور که باید به سمت صادرات غیرنفتی پیش برویم شرایط خوبی پیش می آید. ما هم مثل شما منتظر می‌مانیم تا ببینیم وعده‌های مدیر در نهایت و در موعد تعیین‌شده به پایان خواهد رسید یا نه.