فتحی در بحران!

سرمربی، کادر فنی و بازیکنان استقلال از بی‌پولی شاکی هستند

فتحی در بحران!

 امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال نتوانسته مدیریت درستی روی مسائل مالی داشته باشد. از سال گذشته استقلال درآمدهای كلانی داشت. به گفته اكثر كارشناسان و نزدیكان به باشگاه درآمد آبی‌ها چیزی حدود صد میلیارد تومان بود. استقلال فقط یك میلیون دلار بابت فروش اللهیار صیادمنش به تركیه‌ای‌ها درآمد داشت. فروش مجید حسینی هم سودی 600 هزار یورویی برای این باشگاه داشت. بماند كه بابت انتقال تیام هم 350 هزار دلار درآمد داشتند. استقلال از لیگ قهرمانان هم درآمد كلانی داشت. حامی‌مالی این باشگاه هم اعلام كرد رقمی نزدیك به 60 میلیارد تومان به استقلال داده است .بنابراین درآمد باشگاه بسیار بالا بوده اما سیاست فتحی در خرید بازیكنان خارجی باعث شد بخش عمده‌ای از این پول از كف برود. اخیرا كامران منزوی، عضو هیات مدیره استقلال اعتراف كرد این باشگاه تنها 50 میلیارد تومان خرج شفر و پنج بازیكن خارجی فصل گذشته باشگاه استقلال كرد؛ خرج‌هایی كه فقط و فقط درباره پاتوسی جواب داد. قرارداد شفر هم كه از قبل امضا شده بود. در هر صورت با توجه به این درآمدها توقع بازیكنان این بود كه باشگاه در پرداخت دستمزد آنها كوتاهی نكند.
در حال حاضر بحران مالی در استقلال اوج گرفته است. باشگاه از ابتدای فصل 20 درصد از رقم قرارداد بازیكنان را پرداخت كرد ولی آنها می‌گویند این پول به حساب طلب فصل قبل است و از بابت قرارداد امسال چیزی دریافت نكرده‌اند. اختلاف داخلی بین بازیكنان و فتحی بالا گرفته است و هر روز بازیكنان پیغام و پسغام‌هایی به مدیریت می‌دهند و می‌گویند در شرایطی كه وضعیت درست نشود، اعتصاب خواهند كرد.
در این بین آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال هم به شدت بابت پرداخت نشدن دستمزد خود و دستیارانش شاكی است و دو هفته به باشگاه فرصت داده است. روز گذشته نشریه مساجروی ایتالیا نوشت اودینزه به‌دلیل نتایجی كه امسال به دست آورده استراماچونی را جزو گزینه‌های خود قرار داده و در تلاش است تا این مربی را به خدمت بگیرد. البته مربی ایتالیایی در گفت‌وگویی كه با خبرنگاران داشته تاكید كرده فعلا استعفا نخواهد داد. او گفت: «البته با وضعیت موجود نمی‌توانم به كارم زیاد ادامه دهم. دو هفته به باشگاه فرصت داده ام تا مشكلات مربوط به پرداخت حقوقم را حل كند.»
در حال حاضر هیات مدیره باشگاه نتوانسته منابع مورد نیاز مالی را تامین كند. نكته اینجاست كه باشگاه بخشی از درآمدهای فصل پیش‌رو را هم قبلا پیشخور كرده و حامی مالی هم می‌گوید چرا باید به آنها پول پرداخت كند؟ اگر فتحی از سال گذشته روی دلارها و خرید بازیكنان خارجی مدیریت درستی می‌كرد حالا استقلال در خزانه خود پول زیادی داشت و می‌توانست در چشم به هم زدنی مشكلات را حل كند.
مدیریت باشگاه از سوی هواداران هم تحت فشار هستند. به هر حال استقلال نتایج خوبی به‌دست آورده و توقع آنها این است كه تیم بتواند در آرامش به كارش ادامه دهد. به نظر می‌رسد ادامه این شرایط باعث خواهد شد استقلال با بحران بزرگی روبه‌رو شود؛ بحرانی كه این بار فتحی را با مشكلات زیادی روبه‌رو كند.