زمین‌های لیگ خیلی بی‌کیفیت است

فركی: سایپا واقعا ما را اذیت كرد

زمین‌های لیگ خیلی بی‌کیفیت است

حسین فركی سرمربی تیم فوتبال پیكان برای سومین‌بار در ده هفته گذشته توانست به یک پیروزی شیرین و سه امتیاز لازم برسد. او همراه تیمش سه برد و سه تساوی به همراه چهار شكست دارد و ۱۲ امتیاز دشت كرده است تا با این نتایج، پیكان را از خطر سقوط به كلی دور نگه دارد و جایگاه خود روی نیمكت فیروزه‌ای پوشان تهران مستحكم كند.  او به آینده و اتفاقات پیش رو امیدواری بیشتری دارد. درخصوص برتری مقابل سایپا به خبرنگار جام‌جم گفت: همین ابتدای كار باید تاكید كنم كه همیشه از تماشای فوتبال بازی كردن بازیكنان جوان و مستعد در لیگ ایران لذت می‌برم. از این نظر، احساس آن‌ها را كاملا درك می‌كنم و برای انگیزه‌ای كه دارند، ارزش زیادی قائل هستم.»
او اضافه كرد: «از طرف دیگر خدا را شكر می‌كنم كه توانستیم یك بازی دیگر را به همراهی شاگردانم با كسب برد پشت سر بگذاریم. همه می‌دانند ما در شرایطی نیستیم كه بتوانیم امتیازات را به سادگی از دست بدهیم و به برد در همه مسابقات احتیاج داریم. گاهی اوقات بدشانسی گریبانگیرمان می‌شود و گاهی نیز اشتباهات فردی، اما آمار هم تایید می‌كند كه پیكان همیشه یك تیم روبه جلو و تهاجمی بوده و همین روند را تا پایان فصل ادامه می‌دهد.»
 سرمربی پیكان افزود: «یك خسته نباشید هم باید به ابراهیم صادقی بگویم. تعداد زیادی از بازیكنان سایپا درست مثل بازیكنان پیكان در ابتدای این فصل از این تیم جدا شدند، اما او توانسته همچنان راه خودش را برود و با این‌كه شرایط خاصی را دارد، ولی تا به حال نسبتا موفق بوده و من مطمئنم جزو مربیان با استعداد در دهه اخیر فوتبال ایران است. برای تیم جوان او آرزوی موفقیت دارم. همین طور امیدوارم روندی كه ساپیا شروع كرده را بتواند با همین سرعت ادامه بدهد. »
فركی در مورد شرایط لیگ برتر در فصل نوزدهم هم گفت: «به هر حال فوتبال ایران به شكلی است كه تعطیلی‌های نسبتا طولانی را در برنامه تیم‌ها می‌بینیم ولی چاره‌ای نیست و باید با هم هماهنگ باشیم. مهم ترین موضوعی كه فوتبال ایران را آزار می‌دهد زمین‌های بی كیفیت است. واقعا زمین‌ها بد است و باید هرچه زودتر فكری به حال این وضعیت كنیم. نمی‌توانیم با شرایطی كه داریم به آینده امیدوار باشیم. جوانان نیاز به زمین‌های بهتری برای ادامه كار و نشان دادن استعدادهای خود دارند ولی می‌بینیم كه هنوز زمین‌ها برای ارائه فوتبال قابل استفاده نیست و همین موضوع می‌تواند به كلیت فوتبال ما ضربه وارد كند.»