چهره‌ها  از پیام راهپیمایی دیروز می‌گویند

چهره‌ها از پیام راهپیمایی دیروز می‌گویند


خبرنگار جام‌جم دیروز با برخی از چهره‌های سیاسی حاضر در مراسم راهپیمایی درباره اهمیت این حضور  و پیام آن به مسؤولان گفت‌وگو کرد.
حمایت از آرمان‌های 40ساله
غلامعلی حداد عادل / رئیس پیشین مجلس
مردم می خواهند بگویند ما همان مردمی 40 سال پیش هستیم که انقلاب را به پیروزی رساندیم و پای حمایت از آرمان‌های آن هم ایستادیم. دشمن هم نباید تصور کند که با تحریم و گرانی، ما از انقلاب دست می‌کشیم. مردم با این حضور چشمگیرشان می‌خواهند نشان دهند که حساب ملت انقلابی از یک مشت آشوبگر مزدور و فریب‌خورده جدا است.
پایان فتنه با حضور مردم
علی‌اکبر رشاد / عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
پیام حضور مردم را می‌توان از دست نوشته‌ها و پلاکاردهای آنها در این راهپیمایی دریافت. حضور مردم در این تجمع، تفاوتی با راهپیمایی‌های گذشته داشت. در این راهپیمایی مردم به صورت خودجوش شرکت کردند و در این پلاکاردها و دست‌نوشته‌ها حرف‌های دلشان را زده بودند. در چنین شرایطی که گرانی، مردم را در مضیقه قرار داده و حتما گرانی برخی از کالاهای کلیدی می‌تواند روی سایر اقلام مورد نیاز مردم هم تاثیر بگذارد باز هم ملت با علم به این موضوع به میدان آمدند. چرا؟ برای اینکه مردم دیدند که رهبری این مساله را ضروری می‌دانسته و تایید کردند. اگر رهبری به صحنه نمی‌آمدند ماهیت قضیه طور دیگری رقم می‌خورد. با اعلام موضع رهبری شرایط برگشت و کاملا مشخص شد که جبهه انقلاب و جبهه آشوبگران هر کدام در چه جهت و سویی قرار دارند. تکلیف هم روشن است. آن که در مقابل جبهه انقلاب می‌ایستد، ضد انقلاب است و به همین دلیل هم آشوب‌ها زود جمع شد. دشمنان ما تصور می‌کردند ایران هم وضعیت لبنان و عراق را پیدا خواهد کرد ولی به خواست خدا شرایط در کوتاه‌ترین زمان به نفع جبهه انقلاب تمام شد.
اعتراض به مسؤولان و دفاع از اصل نظام
روح‌ا... حسینیان/ نماینده پیشین مجلس
مردم در این راهپیمایی آمدند تا از رهبری، انقلاب اسلامی و نظام دفاع کنند و قصد بیان این حقیقت را دارند که صف ما با صف شورشیان و غوغاییان جدا است. مردم با صدای بلند می‌گویند که اگر هم اعتراضی دارند با برنامه‌ها و طرح‌هایی که از خارج مدیریت می‌شود موافق نیستند. ما با ناامنی مخالفیم. همچنان که از نوشته‌ها و شعارهای مردم در این تجمع پیدا بود آنان نسبت به روند جاری امور اعتراض دارند اما در عین حال از اصل نظام حمایت می‌کنند.  
زیباترین صدای اعتراض
علیرضا محجوب / نماینده مجلس
راهپیمایی حمایت از نظام دربرگیرنده دو پیام متفاوت بود. یک پیام این است که قاعدتا مردم از نظر معیشت و آثاری که افزایش نرخ بنزین در زندگی آنها دارد، دچار مشکل‌اند. با این وجود آمدند تا یک حرف بزنند و آن هم بیان این مطلب که آشوب و تحرکات فتنه‌گرانه را نمی‌پسندند. والا مردم حاضر در راهپیمایی حتی ممکن است منتقدتر از آشوب‌طلبان نسبت به وضعیت اقتصادی باشند. پیام دوم، همگرایی و همصدایی ملت با نظام در عین نارضایتی‌شان از برخی امور است و این زیباترین صدای اعتراض است.  
تعظیم در برابر عظمت ملت
غلامرضا مصباحی‌مقدم/ عضو مجمع تشخیص
واقعا باید به این ملت افتخار کرد. این ملت از 41 سال گذشته تاکنون فداکاری را با تمام وجود انجام داد و سنگ تمام گذاشت. مسائلی که در داخل اتفاق می‌افتد و باعث رنجش مردم است از جمله قضیه افزایش نرخ بنزین، گرچه فوایدی دارد اما شیوه و زمان اجرا اصلا مناسب نبود. اقناع عمومی صورت نگرفت و مردم توجیه نشدند و زمان اعلام آن هم در شب میلاد حضرت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) بود و زمانبندی نامناسبی داشت. به هر حال یک بی‌تدبیری جدی در این اقدام بروز کرد و دولت باید در مقابل ملت عذرخواهی کند. ولی مردم ما با تمام وجود پای کارند خصوصا اگر ببینند کلیت تدبیری از سوی رهبری مورد حمایت قرار گرفته است. بنابراین باید در مقابل این ملت با تمام وجود تعظیم کرد و احترام گذاشت چرا که هر کجا حس کنند بیگانگان از حرکتی سوءاستفاده می‌کنند و آن را به انحراف می‌کشانند و موجب ضربه به نظام می‌شوند، به میدان می‌آیند و می‌ایستند و مقاومت می‌کنند.  
حماسه‌ای از جنس 9 دی
حمید روحانی / پژوهشگر تاریخ انقلاب
ملت ما همیشه در صحنه حضور داشتند و این هم برای اولین بار و آخرین بار نخواهد بود. مردم ما انقلابی‌اند و فرزند امام و رهبری‌اند. ملت به فرموده رهبری همیشه حضور خود را برای حمایت از نظام اعلام کرده و حماسه‌هایی مثل حضور در این راهپیمایی و تجمع با شکوه 9 دی را آفریدند. اما نکته مهم اینجا است عواملی که فتنه را بوجود آوردند و در زمانی که آشوبگران و مزدوران بیگانه زندگی مردم را به آتش کشیدند به خواب ناز رفتند باید یک روزی به مردم معرفی شوند و تکلیفشان مشخص شود.