تركیه عملیات نظامی در سوریه را از سر خواهد گرفت؟

تركیه عملیات نظامی در سوریه را از سر خواهد گرفت؟


منابع نظامی و امنیتی اعلام كرده‌اند تركیه هیچ برنامه‌ای برای ازسرگیری عملیات نظامی خود در شمال شرقی سوریه ندارد.
رویترز به نقل از مقامات نظامی و امنیتی كه نخواستند نامشان فاش شود، نوشت: با توجه به وضعیت موجود در مرز سوریه و تركیه، آنكارا برنامه‌ای برای ازسرگیری عملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه ندارد.
این در حالی است كه هفته گذشته مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه تركیه در سخنانی اعلام كرده بود اگر شمال شرق سوریه از آنچه او تروریست نامید، پاكسازی نشود، آنكارا عملیات نظامی خود در این منطقه را از سر خواهد گرفت.
وزیر خارجه تركیه همچنین گفته بود آمریكا و روسیه آنچه را كه ما در ازای توقف عملیات نظامی علیه گروه‌های كردی وای.پی.جی می‌خواستیم، انجام نداده‌اند.
تركیه پیش‌ از این در توافق با روسیه كه در سوچی به امضا رسید و به توافق سوچی مشهور شد، توافق كرده بود عملیات نظامی خود را در شمال شرق سوریه متوقف كند.
در جریان این توافق همچنین قرار بر عقب‌نشینی نیروهای كرد از مناطق شمال شرق سوریه و همزمان آغاز گشتزنی مشترك نیروهای تركی و روسی شد.
با وجود آن‌كه گشتزنی مشترك نظامیان تركیه و روسیه در شمال سوریه آغاز شده است، اما تركیه اعلام كرده كه نیروهای كردی كه آنكارا آنها را تروریست می‌نامد، هنوز از این مناطق عقب‌نشینی نكرده‌اند.