آمریكایی‌ها دعوت ایران را رد كردند

آمریكایی‌ها دعوت ایران را رد كردند


به‌رغم دعوت رسمی ایران از آمریكا برای حضور در رقابت‌های كشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان، این كشور قصدی برای حضور در این رقابت‌ها ندارد. هومن توكلیان، سرپرست ایرانی تیم ملی كشتی آمریكا درباره این‌كه آیا آمریكا دعوت ایران برای حضور در رقابت‌های كشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۹ را قبول كرده یا خیر اظهار كرد: آمریكا قصدی برای اعزام تیم به این رقابت‌ها ندارد و قطعا تیمی از این كشور راهی ایران نخواهد شد.
 به گزارش ایسنا، سرپرست ایرانی تیم ملی كشتی آمریكا، درباره دلایل این تصمیم گفت: امسال سال المپیك است و تمركز آمریكا به طور كامل روی موفقیت كشتی‌گیران این كشور در رقابت‌های المپیك توكیوست، بنابراین از ابتدای سال ۲۰۱۹ و در زمان بستن تقویم نیز تصمیم بر این شد كه در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان شركت نكنیم.
وی در پاسخ به این سوال كه با توجه به اهمیت حضور آمریكا در این رقابت‌ها و اعلام فدراسیون كشتی مبنی بر آمادگی پرداخت تمامی هزینه‌های سفر به ایران، آیا امكان تجدید نظر در این‌باره وجود دارد یا خیر، خاطرنشان كرد: زمان كمی تا پایان سال میلادی باقی مانده و معمولا مسابقات در سراسر جهان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده كه با این ایام تداخل نداشته باشد. ضمن این‌كه تنها دو هفته تا آغاز این رقابت‌ها زمان باقی مانده و عملا فرصت كافی برای این كار وجود ندارد.
 توكلیان تصریح كرد: برای انجام هماهنگی باید حداقل سه ماه قبل اقدامی صورت می‌گرفت تا در صورت توافق، امكان سفر آمریكا به ایران مهیا باشد. رقابت‌های كشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌‌های جهان هفته پایانی ماه جاری در بجنورد برگزار می‌شود.