مجازات اعدام برای مدیر كانال موهن

مجازات اعدام برای مدیر كانال موهن

مدیر كانال تلگرامی كه كلكسیونی از جرایم را در پرونده خود دارد، به اعدام، حبس، شلاق و جریمه نقدی محكوم شد. حكم مجازات این مرد در دیوان عالی كشور تایید شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، چندی قبل گزارشی از ضابطان قضایی در اختیار دادستانی فردیس قرار گرفت كه در آن پرده از اقدامات مجرمانه مردی در فضای مجازی برداشته بود. بر اساس این گزارش، میثم 39 ساله مدیر یك كانال تلگرامی بود كه فعالیت‌های گسترده‌ای در فضای مجازی علیه پیامبر(ص) و ائمه اطهار انجام می‌داد.
او در مدت فعالیتش بیش از 15 هزار مطلب توهین آمیز در گروه‌های تلگرامی منتشر كرده بود.
در ادامه متهم با دستور بازپرس پرونده دستگیر شد و ادعا كرد از سر حماقت این كارها را انجام داده و مبتلا به مشكلات عصبی است.
میثم به پزشكی قانونی معرفی شد كه پزشكان با معاینه او اعلام كردند، هیچ نشانه‌ای از اختلال روانی در او مشاهده نشده است.
همچنین تحقیقات نشان داد، او بیكار بوده و از دوسال قبل با گروه‌های مخالف نظام آشنا شده و اقدامات خود را آغاز كرده است.
با تكمیل تحقیقات در دادسرا برای مرد جوان به اتهام نگهداری سلاح، نگهداری اسپری اشك آور، شرب خمر، اهانت به مقدسات، نگهداری مشروبات دست ساز و تبلیغ علیه نظام، كیفرخواست صادر شد و پرونده برای محاكمه به شعبه یك دادگاه كیفری استان البرز ارسال شد.
میثم در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: فكر می‌كنم تحت تاثیر شیطان این كار را می‌كردم. مطالب را برای گروه‌های مختلف می‌فرستادم.  بعضی از ادمین‌ها آن را پاك و برخی از ارسال این مطالب استقبال می‌كردند.
قضات دادگاه بعد از دفاعیات متهم و وكیل مدافعش، توبه او را احراز نكرده و میثم به خاطر ساب النبی به اعدام و به خاطر دیگر جرایمش به حبس، شلاق و جریمه نقدی محكوم شد.
با اعتراض میثم به حكم مجازاتش، پرونده به دیوان عالی كشور فرستاده شد و قضات دیوان عالی كشور رای دادگاه را تایید كردند.