سلفی با زلمه

کودک کار، شناسایی شد

سلفی با زلمه



كودكی كه فیلم پرت كردنش به داخل سطل زباله توسط دو پسر جوان
خبر ساز شده بود با پیگیری دادستانی، پلیس و بهزیستی فردیس پیدا شد. حالا 2 روز بعد از انتشار فیلم، عکس‌های سلفی با پسر افغان در فضای مجازی خبرساز شده است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات برای شناسایی این پسر بچه همزمان با انتشار فیلمی تلخ در شبكه‌های اجتماعی آغاز شد. بر اساس این فیلم، دو پسر جوان برای تفریح، كودك كاری را هنگام گشتن در سطل زباله به داخل سطل انداخته و از این حركت خود فیلم گرفتند.
یك روز بعد دو پسر كودك آزار در فردیس شناسایی و دستگیر شدند. آنها در تحقیقات مدعی شدند، فكر نمی‌كردند این شوخی آنها خبرساز شود.
دادستان فردیس دیروز از شناسایی كودك كار خبر داد و گفت: این پسر بچه زلمه نام دارد و از اتباع افغان است. او و خانواده اش از 20 روز قبل به فردیس آمده و در مركز بازیافت زباله زندگی می‌كنند.
جهانشاهلو افزود: این كودك سواد ندارد و افرادی قول داده اند به بازپروری او كمك كنند. زلمه بعد از شناسایی شدن درباره روز حادثه گفت: دو ماه قبل با كلی سختی و برای كار كردن به ایران آمدم. چند روز قبل هم به فردیس آمدیم و با گشتن در سطل‌های زباله ضایعات جمع می‌كردم. عصر روز شنبه در حال جمع كردن ضایعات بودم كه حس كردم روی هوا هستم و با سر داخل سطل افتادم. سریع خودم را جمع و جور كردم و از سطل بیرون آمدم. دیدم دو مرد به من می‌خندیدند. بعد یكی از آنها سمتم آمد و از ماشین ساندویچی آورد و به من داد. آنها فیلم را هم نشانم دادند. نمی‌دانستم چنین سرو صدایی به پا كرده است.
وی ادامه داد: دست و كمرم زخم شده است كه خیران كمكم كردند و برایم لباس خریدند و مرا به آرایشگاه بردند.از دیروز انتشار فیلم و عکس هایی سلفی از زلمه در فروشگاه ها و آرایشگاه دوباره خبرساز شد.