لطیفی: قهر با تلویزیون ادای مخالفت درآوردن است

لطیفی: قهر با تلویزیون ادای مخالفت درآوردن است


محمدحسین لطیفی كه كارگردانی سریال‌هایی همچون صاحبدلان، وفا، دودكش و ... را در كارنامه هنری اش دارد، روز گذشته به رفتار بازیگران در تحریم تلویزیون اعتراض كرد.
كارگردان فیلم سینمایی «عینك دودی» و «سرعت» به رفتار اپوزیسیونی برخی بازیگران با تلویزیون اعتراض كرد و به تسنیم گفت: من اعتراض به دوستانم خصوصا بازیگران دارم كه اخیرا در این چهار پنج روزه، موجی به‌راه انداختند كه ما با تلویزیون كار نمی‌كنیم. اتفاقا آنهایی كه می‌گویند ما با تلویزیون كار نمی‌كنیم همه حیاتشان به تلویزیون برمی‌گردد. منِ محمدحسین لطیفی، خودم اولین فیلم‌سینمایی‌ام سرعت را ساختم و بعد به تلویزیون آمدم. من پرورش‌یافته سینما بودم، اینهایی كه می‌گویند تلویزیون كار نمی‌كنیم، خودشان بنیان، هستی و حیاتشان در خط تلویزیون بوده و است. شما می‌گویید تلویزیون كار نمی‌كنید، خب! تلویزیون را رها كنید و بروید، چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ شما باید باشید تلویزیون را هم نقد كنید؛ این ادای اپوزیسیون درآوردن است.
وی با اشاره به نام احسان كرمی اضافه كرد: واقعیت این است كسی كه دلسوز كشورش باشد این طوری نمی‌آید بگوید. فوقش در خلوت می‌گوید سعی می‌كنم فعلا برای تلویزیون كار نكنم تا رفتارش را درست كند. اما وقتی در اینستاگرام بوق و كرنا می‌كنیم این ادای اپوزیسیون درآوردن است. به این نكات و رفتارها اعتراض دارم مخصوصا به بازیگران! در كنار دوستانی كه اعتراض كردند نام احسان كرمی عزیز را هم دیدم كه به طوركل از تلویزیون نشأت گرفته و باید باشد، كار كند و اگر نقدی هم دارد در راستای اصلاح آن برآید. «ما كار نمی‌كنیم» را نمی‌فهمم. اگر دلسوزید باید بمانید.
كارگردان سریال‌های «صاحبدلان» و «وفا» درباره ماجرای معاف از مالیات فرهنگ و هنر و اعتراض‌هایی كه به دستمزدهای هنگفت سلبریتی‌ها و عدم عدالتی كه در این مصوبه وجود دارد، تأكید كرد: اولا این معاف از مالیات ربطی به این دولت ندارد و قبل از این دولت هم شاهد این ماجراها بوده‌ایم؛ ثانیا كسی كه مالیات می‌دهد باید سود مالیاتش را ببیند، چون مالیات در اصل سود می‌دهد. مالیاتی كه از من می‌گیرند در كنارش باید خدماتی را هم درنظر بگیرند اما این اتفاق در سینما و خانه سینما نمی‌افتد. كاری به سلبریتی‌ها ندارم!
لطیفی با اشاره به این‌كه باید از این تعداد اندك سلبریتی كه دستمزدهای بالایی می‌گیرند و خارج از بازیگری و سینما، درآمدهای تبلیغاتی هم دارند مالیات 40 درصد هم بگیرند، افزود: صد سینماگر پیدا می‌كنید كه سلبریتی‌اند و دستمزدهای بالایی دارند و حتی در خارج از سینما و بازیگری، درآمدهای تبلیغاتی هم دارند؛ از اینها مالیات بگیرند حتی 40 درصد و چند برابر، مهم نیست! اما به طوركل این ماجرا قانونمند نیست.