میزبانی اسکار به چه کسی می‌رسد؟

با نزدیک شدن به برگذاری مراسم اسکار، یک سوال بیش از همه مطرح می‌شود؛ چه کسی مجری اسکار امسال خواهد بود؟

میزبانی اسکار به چه کسی می‌رسد؟

چه كسی مجری مراسم اسكار امسال خواهد شد؟ شاید این پرسش ساده‌ای باشد. اما برای آكادمی اسكار این یك پرسش حیاتی است كه شاید پیدا كردن جوابی برای آن، كار چندان ساده‌ای نباشد. در حالی كه بسیاری از هنرمندان آرزوی آن‌را دارند به عنوان مجری مراسم اسكار روی صحنه كداك تیاتر ظاهر شوند، به نظر می‌رسد كفگیر آكادمی اسكار به ته دیگ خورده و روز روشن با چراغ به دنبال یك مجری خوب و مناسب برای دور بعدی مراسم خود هستند! همین سال قبل بود كه كوین هارت كمدین به‌عنوان مجری مراسم انتخاب شد و هنوز چند روزی از اعلام این خبر نگذشته بود، كه جنجالی بزرگ به پا شد و هارت قدم عقب كشید و از اجرای مراسم انصراف داد. همان زمان نزدیكان به مراسم گفتند لینت هاول تیلور و استفانی آلین، تهیه‌كنندگان مراسم با شرایط بسیار سخت و دشواری روبه‌رو شده و مجبور به اتخاذ تصمیمی دشوار شدند.

به نوشته نشریه هالیوودریپورتر، با نزدیك شدن به فصل اسكار نگرانی‌ها بابت این كه چه كسی میكروفن مراسم سالانه را به دست خواهد گرفت، شروع شده و روز به روز افزایش می‌یابد.
واقعیت این است كه برای اولین بار در 30 سال اخیر، دور قبلی مراسم اسكار میزبانی نداشت. منتقدان و اهل فن با تاكید بر این نكته كه هر مهمانی بزرگی مثل اسكار باید یك میزبان (آن هم میزبانی سرشناس و مشهور) داشته باشد، از مدیران آكادمی انتقادهای زیادی كردند. یك واقعیت دیگراین است كه آكادمی نمی‌خواست مراسمش را بدون میزبان برگزار كند. اما توییت جنجالی كوین هارت، هم دست خود او و هم دست آكادمی اسكار كار داد.  شاید اگر اظهارنظرهای جنجالی هارت درباره مسائل روز جامعه نبود، می‌توانست روی صحنه اسكار ظاهر شود و یك برنامه خوب و دیدنی ارائه كند. برای آكادمی هم دردسر و مشكلی پیش نمی‌آمد و به قول معروف، همه چیز به خیر و خوشی برگزار می‌شد.
تمهیدات اسکاری
اما اسكاری‌ها برای برنامه امسال شان چه كرده و چه تمهیداتی اندیشیده‌اند؟ از داخل آكادمی خبر می‌رسد كه تهیه‌كنندگان نود و دومین دوره مراسم اسكار، سخت در تلاش هستند یك چهره محبوب و مقبول را برای مراسم پیش‌رو به روی صحنه بفرستند. اما این چهره محبوب و مقبول چه كسی خواهد بود؟ آیا تیلور و آلین دوباره مراسمی بدون میزبان برپا كرده و از این فرمول نه چندان راضی‌كننده استفاده خواهند كرد؟ مراسم اخیر امی كه به این شكل اجرا شد، نتوانست مورد توجه اهل فن و هنرمندان قرار گیرد. پس چه كسی می‌تواند اجرای پربیننده‌ترین مراسم هالیوودی سال را به عهده بگیرد؟
مجری تلویزیونی؟
الن دجنرس كه كمدین موفقی است و خودش یك برنامه تلویزیونی پربیننده در مقام مجری دارد، در سال‌های 2007 و 2014 اجرای مراسم اسكار را به‌عهده داشت. همكار تلویزیونی او جیمی كیمل هم سال‌های 2018 و 2019 مجری مراسم بود. آنها جزو معدود هنرمندانی هستند كه توانسته‌اند در
سال های اخیر دوبار اجرای مراسم اسكار را به‌عهده بگیرند. تماشاگران و اهل فن هم از كارشان رضایت داشته‌اند. آیا احتمال دارد یكی از این دو، امسال هم این كار را انجام دهد؟
ادعای قهرمان اکشن
در میانه دعوا، دواین جانسن یا همان راك معروف ژانر اكشن مدتی قبل اعلام كرد قبل از هارت، قرار بوده او اجرای مراسم اسكار را به دست بگیرد! به ادعای بازیگر، میزبانی او تقریبا قطعی بوده كه ناگهان سروكله هارت پیدا می‌شود. اما بازیگر در این رابطه توضیح نمی‌دهد كه چرا بعد از كناره‌گیری هارت، آكادمی دوباره سراغ او نمی‌رود! جانسن در گفت و گوی تازه خود خبر از این می‌دهد كه برای اجرای برنامه، كلی برنامه و طرح داشته و می‌خواسته روی صحنه كولاك كند و ادامه می‌دهد: «تهیه‌كنندگان مراسم هم خیلی هیجان‌زده شده بودند و از طرح‌هایم استقبال كردند.» البته راك می‌تواند برای امسال دوباره این طرح‌ها و برنامه‌ها را مطرح و پیشنهاد كند، چرا كه هنوز صندلی مجری مراسم خالی است!
کمدین بهتر است!
راك در حالی صحبت از هماهنگی با تهیه‌كنندگان مراسم اسكار می‌كند، كه معمولا اجرای مراسم به دست یك كمدین سپرده می‌شود و نه یك قهرمان اكشن. مجری مراسم همیشه با شوخی‌ها و جوك‌های خود، مهمانان حاضر در مراسم را خندانده و با آنها شوخی می‌كند. همین نكته، به جذابیت مراسم می‌افزاید و شمار تماشاگرانش را بیشتر می‌كند. اما كسی مثل راك، احتمالا مهمانان را زیر مشت و لگد گرفته و دمار از روزگارشان درمی آورد!
این یکی چطور؟!
در این رابطه، شاید گردانندگان مراسم اسكار بیشتر روی خوش به كسی چون تیفانی هادیش نشان دهند تا راك. هادیش مدتی قبل از علاقه وافرش برای اجرای مراسم گفت و منتظر است گردانندگان اسكار به او زنگ بزنند. اما به نظر می‌رسد تهیه‌كنندگان مراسم اسكار هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند كه با او تماس برقرار كنند.
 پرسش این روزهای رسانه‌های گروهی است كه طی روزهای آینده زنگ‌ها برای چه كسی به صدا درمی آید و آكادمی برای سپردن اجرای مراسم خود، دست به دامان كدام هنرمند خواهد شد و به او زنگ خواهد زد؟