موفق‌های استودیویی

موفق‌های استودیویی

رقم فروش محصولات شرکت والت دیزنی در سال جاری تا به حال به سه میلیارد دلار رسیده است. با موفقیت بالای مالی قسمت دوم پویانمایی «یخ زده»، این شرکت‌ قدیمی توانست به این رقم بالای فروش دست پیدا كند. با این رقم فروش، والت دیزنی تا اینجا موفق ترین شرکت‌ فیلمسازی در هالیوود در سال 2019 است. این درحالی است که کمپانی والت دیزنی تا پایان سال 2019 حداقل 2 تا 3 فیلم دیگر را روانه پرده سینماها خواهد کرد.
ردیف دوم را شرکت برادران وارنر به خود اختصاص داده است. رقم فروش محصولات این شرکت‌ تا به اینجا به یك میلیارد و 500 میلیون دلار رسیده است. یونیورسال شرکت‌ بعدی است كه با فروشی كمی كمتر از برادران وارنر، ردیف سوم را اشغال كرده است.
سونی، لاینزگیت، پارامونت و فوكس قرن بیستم دیگر شركت‌های فیلمسازی هستند كه با فروش‌های یك میلیارد، 678 میلیون، 558 و 490 میلیون دلاری، ردیف‌های چهارم تا هفتم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.  نکته جالب این که شرکت لاینزگیت که یک شرکت مستقل فیلمسازی است، توانسته با شرکت های بزرگ فیلمسازی رقابت کند. بعید به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری میلادی، هیچ شرکت‌ فیلمسازی بتواند به رقم فروش بسیار بالای والت دیزنی دست پیدا كند و جای آن‌ را در این جدول بگیرد./ باكس آفیس