ردپای دكتر پنجه طلا در ماجرای مرگ 5 زن بعد از عمل لاغری

ردپای دكتر پنجه طلا در ماجرای مرگ 5 زن بعد از عمل لاغری

 تكنیسین اتاق عمل و پزشك كلینیك لاغری به اتهام قتل زن 47 ساله‌ای در پایتخت بازداشت شدند. این در حالی است كه در تحقیقات مشخص شد، پیش از این چهار زن دیگر بعد از عمل توسط متهمان جان باخته بودند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، چندی پیش پرونده‌ای از دادسرای جرایم پزشكی به دادسرای جنایی تهران ارسال شد مبنی‌بر این‌كه زن 47 ساله‌ای بعد از عمل لیپوساكشن ــ لاغری ــ فوت شده و خانواده‌اش از پزشك معالج و تكنیسین اتاق عمل كلینیك خصوصی به اتهام قتل عمد شكایت داشتند.
پرونده در دستوركار بازپرس جنایی تهران قرار گرفت و شاكی كه شوهر این زن بود در جریان تحقیقات گفت: همسرم 70 كیلو وزن داشت و ورزش هم می‌كرد. برای این‌كه كمی اضافه‌وزن داشت به چند پزشك برای جراحی لاغری مراجعه كرد و راهنمایی خواست كه گفتند نیازی به جراحی ندارد تا این‌كه همسرم در اینستاگرام با فعالیت جراحی لاغری از سوی یك جراح پلاستیك آشنا شده و به مطبش رفت. آن پزشك به همسرم گفته بود جراحی برای او خطر ندارد و می‌تواند به كلینیك خصوصی وی
در تهران مراجعه كند.
 وی افزود: همسرم در آنجا تحت عمل جراحی لاغری قرار گرفت و بعد از آن‌كه كمی حالش بهتر شد مرخص شد و به خانه بازگشت. روز بعد حال او بد شد و بعد از آن‌كه همسر 47 ساله‌ام را به بیمارستانی در حوالی خانه‌مان بردیم پزشكان گفتند به احتمال زیاد او دچار آمبولی و عفونت ناشی از عمل جراحی لاغری شده و به‌نظر می‌رسد وسایل مورد استفاده در جراحی استریل نبوده و باعث شده بدن همسرم دچار عفونت شود و سرانجام ساعت 18 چهاردهم آذر سال گذشته همسرم فوت شد.
 بعد از این شكایت هیات كارشناسی پزشكی تحقیقات را از سر گرفتند كه معلوم شد عمل پزشكی نمی‌توانسته كار پزشك باشد. بنابراین از كاركنان كلینیك تحقیق كردند كه تعدادی از آنها گفتند عمل از سوی تكنیسین اتاق عمل انجام گرفته است.
 همین باعث شد شوهر فرد فوت شده بابت قتل عمد از پزشك و تكنیسین اتاق عمل شكایت كند.
 در جریان تحقیقات پلیسی معلوم شد كه به جای پزشك، تكنیسین اتاق عمل، زن 47 ساله را عمل كرده و باعث مرگ وی شده است. ماموران به تحقیق از شاهدان ماجرا كه برخی از آنها كاركنان همان كلینیك بودند پرداختند كه معلوم شد كه مرد پزشك آن زن را جراحی لاغری نكرده، بلكه تكنیسین اتاق عمل دست به این عمل مرگبار زده است. در ادامه تحقیقات پلیسی ماموران پی بردند، تكنیسین اتاق عمل یك صفحه اینستاگرامی به نام خودش راه‌اندازی كرده و در آنجا خود را پزشك پنجه طلا معرفی می‌كند كه عمل جراحی لاغری را انجام می‌دهد و جان بیماران را در این عمل تضمین می‌كند. همچنین معلوم شد او در آرایشگاه‌های زنانه نیز تبلیغات عمل جراحی لاغری می‌كرده، در صورتی كه پزشك و جراح پلاستیك نیست.
در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد كه این تكنیسین و همان پزشك جراح پلاستیك كه با هم در یك كلینیك كار می‌كردند در چند سال گذشته باعث مرگ چهار زن در جریان عمل لاغری شده‌اند كه با شكایت خانواده‌های آنها در دادسرای جرایم پزشكی، مرد پزشك مسوولیت مرگ بیماران را به‌عهده گرفته و در جریان محاكمه قضایی به پرداخت دیه در حق خانواده‌های زنان فوت شده محكوم شده و كلینیك آنها تعطیل شده اما بعد از مدتی آنها دوباره كلینیك را راه‌اندازی كرده و به فعالیت‌شان ادامه دادند. همچنین ماموران پی بردند مرد تكنیسین از برخی خانم‌هایی كه برای عمل جراحی نزد وی آمده و عمل لاغری را انجام داده‌اند موقع عمل مخفیانه فیلم گرفته و با تهدید به انتشار همین فیلم آنها را مجبور كرده مدتی با وی در ارتباط پنهانی
باشند.
ماموران با به دست آوردن این اطلاعات و با هماهنگی قضایی، پزشكی كه جراح پلاستیك بود و تكنیسین اتاق عمل را چند روز پیش بازداشت كردند و آنها برای ادامه تحقیقات به دادسرای جنایی تهران منتقل شدند.
 مرد پزشك در جریان تحقیقات قضایی مدعی شد كه زن 47 ساله را عمل جراحی لاغری كرده و گمان نمی‌كرده كه وی بعد از عمل فوت كند. این در حالی بود كه مردی كه تكنیسین اتاق عمل بود در جریان تحقیقات قضایی منكر جراحی همسر شاكی پرونده شد و گفت كه مرد پزشك دست به این جراحی زده است.
 در این مرحله مرد پزشك به اتهام معاونت در قتل عمد و تكنیسین اتاق عمل به اتهام قتل عمد بازداشت موقت شده و تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم آنها در اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.