شروع زمستانی فصل جدید «مافیا»

شروع زمستانی فصل جدید «مافیا»


مسابقه تلویزیونی «مافیا» كه تهیه‌كننده‌اش اعتقاد دارد ایرانی هستیم و كپی نیستیم با هدف افزایش قوه تشخیص و بالا رفتن مهارت‌های فردی و اجتماعی ساخته شده و سرگرمی كاربردی برای خانواده‌ها ایجاد كرده است؛ زیرا به واسطه این بازی كه همچون «منچ» و دیگر بازی‌های سرگرمی روی میز و زمین بازی می‌شد، حالا در نمایش تصویری و تلویزیونی، افراد را با آزمون و خطایی روبه‌رو می‌كند كه بتوانند تشخیص خودشان را به رقابت بگذارند.  در این بازی افراد به دو گروه مافیا و شهروندان تقسیم و نبرد میان دو گروه آگاه و ناآگاه شبیه‌سازی می‌شود. بهنام تشكر برای اولین‌بار به عنوان مجری در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا كرد اما در آستانه پخش فصل دوم كه اواسط بهمن‌ به آنتن شبكه سلامت بازمی‌گردد، دیگر خبری از بهنام تشكر نیست.
علیرضا سلطانی، تهیه‌كننده این برنامه تلویزیونی در گفت‌وگویی با تسنیم، جزئیات جدیدی از فصل‌های مافیا را مطرح و به انتخاب 450 خانم و آقا برای فصل‌ جدید این برنامه تلویزیونی اشاره كرد و گفت: در مسابقات انتخابی افرادی از شهرهای كوچك و بزرگ همچون زاهدان، گلستان، مشهد، شیراز، مازندران، اصفهان و... متقاضی شركت در این دوره بودند. وی افزود: ما فراخوانی اعلام كردیم كه طی 40 روز نزدیك به 3000 نفر از سراسر كشور به محل برگزاری بازی‌های انتخابی مسابقه مافیا آمدند و نزدیك به 300 بازی برگزار شد. سینا مطلم، نادر مدیر و پدرام فیاضی زیر نظر سیدمحمدجواد رجایی (كارگردان)، گروه داوری مافیا بودند و 450 خانم و آقا برای فصل‌ جدید كه نزدیك به 80 قسمت است، انتخاب شده‌اند.
تهیه‌كننده مافیا به پخش ویژه نوروز و رمضان این مسابقه تلویزیونی اشاره كرد و گفت: این 80 قسمت جدید پشت سرهم روی آنتن نخواهند رفت و در سه فصل پخش می‌شوند؛ فصل دوم از قبل عید نوروز اواسط بهمن‌ ساعت 20 به آنتن شبكه سلامت برمی‌گردد. فصل سوم به صورت ویژه و با حضور پررنگ خانم‌ها در ایام نوروز روی آنتن می‌رود و فصل چهارم را در ماه مبارك رمضان خواهیم داشت. وی درخصوص غیبت بهنام تشكر در فصل‌های جدید، توضیح داد: بهنام تشكر همزمان در سریال «بوم و بانو» سعید سلطانی حضور دارد و مقدور نشد در فصل‌های جدید، ایشان اجرای این برنامه را ادامه دهد. خیلی تلاش كردیم و برنامه‌ریزی زمانی میسر نشد و چون در آن سو، نقش مهمی و كلیدی داشتند و به شبكه تعهد تولید برنامه داشتیم سراغ شخص جدیدی رفتیم.
سلطانی درباره مجری جدید مافیا گفت: مجری انتخاب شده و از بازیگران سینما و تلویزیون است و از اواسط بهمن و فصل جدید مافیا او را خواهید دید؛ 30 قسمت قبل از عید نوروز، 17 قسمت ویژه‌برنامه عید نوروز و حضور پررنگ خانم‌ها و 30 قسمت برای ماه مبارك رمضان روی آنتن شبكه سلامت می‌رود.
سلطانی تأكید كرد: هدف سازندگان اصلی این مسابقه بالا بردن قدرت تشخیص در جامعه است. شما می‌دانید كه هر موقع تشخیص درست صورت گرفته، خیرات و بركات زیادی به همراه داشته است. ما اگر بتوانیم در برنامه‌ یا مسابقه‌ای اهمیت قدرت تشخیص به مردم جامعه‌مان یادآوری كنیم و به آنها بگوییم این مسابقه را می‌بینید مثال كوچك و عینی از زندگی است و بسیاری در حقیقت با بازی كردن و نمایش این بازی به واقعیت‌های زندگی
پی می‌برند و خیلی در پوست دوست قرار می‌گیرند كه در باطن‌شان دشمنند.