تهیه‌كننده قدرتمند سریال قوی می‌سازد

تهیه‌كننده قدرتمند سریال قوی می‌سازد

یادداشت: مجید مظفری بازیگر


 سال‌ها پیش تجربه فیلمسازی را پشت سر گذاشتم و برای همین
كم و بیش از دردسرهایی كه در تولید فیلم و سریال وجود دارد باخبر هستم‌. تولید سریال یك كار جمعی است و وقتی یكی از اركان جمع نتواند وظیفه‌اش را درست انجام دهد، كل پروسه زیر سؤال می‌رود.
مهم‌ترین عنصر تولید یك سریال خوب، تهیه‌كننده قوی است. اگر شما تهیه‌كننده قدرتمند نداشته باشید هرقدر هم كه برای بازیگر هزینه كنید به نتیجه نمی‌رسید برای همین خودم محال است به بازی در آثاری كه تهیه‌كننده ناشناخته دارند پاسخ مثبت دهم. كم‌كاری‌ام هم دقیقا از همین جا ناشی شده یعنی چون نمی‌خواهم تن دهم به كار با افراد كم تجربه و بی‌تجربه‌ای كه به‌دنبال استفاده ابزاری از بازیگران مجرب هستند، برای همین ترجیح می‌دهم هیچ پیشنهادی را نپذیرم و بیكار بمانم.
تجربیات بازیگری من در تلویزیون به واسطه بازخوردی كه از مخاطب گرفتم تجربیات خوبی بود، ولی یكی از مشكلات ادوار مختلف تلویزیون  مسائل مالی بوده كه همواره به كار ضربه زده. این كه بازیگران باید چندسال از كارشان بگذرد تا طلب‌شان را از تلویزیون بگیرند اصلا زیبنده نیست.رسانه ملی رسانه معیار ماست. باید وجهه ملی بودن این رسانه چه رادیو و چه تلویزیون كاملا مشهود باشد. ملی بودن یعنی آن كه تمامی نیروهای متخصص ایرانی بتوانند در رسانه ملی حاضر باشند. ملی بودن یعنی آن‌كه جدای از مساله‌ای، ببینیم كدام یك بهتر می‌توانند سریال را جلو ببرند.
رسانه ملی ما ، هم عقبه روشنی دارد و هم نیروهای كاركشته‌ای، فقط باید ملی بودن را در تمام لایه‌های رسانه ملی به كار گرفت تا رسانه ما به مصداق واقعی كلمه، ملی باشد.