انتقاد معاون دفتر مقام معظم رهبری از عملكرد اف‌ای‌تی‌اف

انتقاد معاون دفتر مقام معظم رهبری از عملكرد اف‌ای‌تی‌اف


معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: ما منتظریم ببینیم اف‌ای‌تی‌اف در مورد سوءاستفاده رئیس‌جمهور آمریكا از بودجه دولتی برای تروریسم چه می‌كند.
به گزارش فارس، محمدجواد ایروانی، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری در همایش هم‌اندیشی سالانه نهادهای ذیل دفتر رهبری گفت: در مورد اف‌ای‌تی‌اف برخی روزنامه‌های داخلی حرف‌هایی می‌زنند كه برخلاف امنیت ملی است و نشان می‌دهد یا در مورد این مسأله مطالعه نكرده‌اند یا مطالب را خوب ترجمه نمی‌كنند و مطالب اشتباهی به افكار عمومی می‌گویند.
ایروانی همچنین گفت: ما منتظریم ببینیم كارگروه ویژه اقدام مالی موسوم به اف‌ای‌تی‌اف راجع به رئیس‌جمهور آمریكا كه از این قضیه سوءاستفاده كرده و تأمین مالی تروریسم انجام داده و با بودجه دولت آمریكا سردار سلیمانی را به شهادت رسانده است، چه‌می‌كند.
وی گفت: منابع مالی در جهت حركت ضد‌انسانی و تروریسم و حركت ضد بین‌المللی توسط رئیس‌جمهور آمریكا چگونه تهیه‌شده و آیا این كار باعث افزایش ریسك سیستماتیك در آمریكا می‌شود یا نه؟ حتی اگر ابعاد انسانی آن را هم در نظر نگیریم ابعاد تأمین مالی تروریسم با بودجه دولتی چه می‌شود؟
وزیر اسبق امور اقتصادی همچنین با بیان این‌كه كارهای ویژه‌ای با ابتكار نهادهای زیرمجموعه دفتر رهبری انجام می‌شود، گفت: اینها باید در جهت تحقق آرمان‌ها و اقتصاد مقاومتی ایفای نقش كنند. در مورد تحریم و مقابله با تحریم‌ها نهادهای انقلابی كارهای عجیب و غریب انجام دادند كه نمی‌توانیم آنها را بازگو كنیم.
ایروانی گفت: دشمن با اعمال تحریم منتظر بود صنعت فولاد ایران زمین بخورد و به آنها سجده كند اما الان وضعیت صنعت فولاد ببینید چقدر خوب است و بخش‌های كلیدی كه در انحصار دو جا بود آنها مترصد بودند با تحریم به زمین بخورند، اما با همكاری نهادها توانستند سر پا بمانند.
وی همچنین گفت: بخش خصوصی هم می‌تواند كارهایی برای دور زدن تحریم‌ها و بی‌اثر كردن آن انجام دهد، اما متأسفانه برخی به یأس‌آفرینی و ناامیدی دامن می‌زنند كه این روی كارهای اجرایی اثر دارد و این كار یك كار سیاسی و ضد منافع ملی است. همان‌گونه كه برخی روزنامه‌ها در مورد اف‌ای‌تی‌اف حرف‌های غیرواقعی می‌زنند.