طارمی ركورد می‌شكند؟

آستون ویلا به دنبال مهاجم ایرانی ریوآوه

طارمی ركورد می‌شكند؟

 در حال حال حاضر گرانترین نقل و انتقال تاریخ ایران مربوط به انتقال علیرضا جهانبخش از باشگاه آلكمار هلند به باشگاه برایتون در لیگ برتر انگلیس است. او با رقمی نزدیك به 20 میلیون پوند منتقل شد تا بالاتر از همه قرار بگیرد، با اختلافی باور نكردنی. البته خیلی‌ها اعتقاد دارند در صورتی كه سردار آزمون یك روز از روسیه دل بكند و بخواهد راهی یك لیگ دیگر شود، این ركورد شكسته خواهد شد. حالا اما سردار و جهانبخش یك رقیب جدی پیدا كرده‌اند؛ مهدی طارمی.
مهاجم گلزن تیم‌ملی كه موفق شده در لیگ پرتغال گل‌های حساس و مهمی برای باشگاه ریوآوه بزند، در تیررس چند باشگاه خوب اروپایی قرار گرفته است. اولین پیشنهاد جدی از لیگ برتر انگلیس رسیده است؛ جایی كه بهترین لیگ دنیا به حساب می‌آید. رقابت در آنجا بسیار داغ و حساس است كه حتی لیگ اسپانیا و آلمان و ایتالیا به گرد پایش نمی‌رسند. باشگاه آستون‌ویلا پیشنهاد رسمی برای جذب طارمی داده است.
دین اسمیت، سرمربی این تیم نام او را در فهرست خرید تیمش قرارداده و امیدوار است پیش از پایان نقل و انتقالات زمستانی باشگاه مهدی را به خدمت بگیرد.
البته ریوآوه هنوز واكنشی در این زمینه نشان نداده است. این باشگاه در نقل و انتقالات تابستان با رقمی نزدیك به یك میلیون دلار مهدی را به خدمت گرفت.
بزرگ‌ترین هدف این باشگاه كسب درآمد از انتقال و فروش این بازیكن بود. حالا آنها فهمیده‌اند سیاست‌شان در قبال مهدی درست بوده است.
طارمی علاوه بر استون ویلا از خود پرتغال هم پیشنهاداتی دریافت كرده است و در حال حاضر باشگاه مشغول بررسی آنهاست. ریوآوه قصد دارد جلسه‌ای را با وكیل مهدی برگزار كند. نزدیك به 9 روز دیگر نقل و انتقالات زمستانی اروپا به پایان می‌رسد و آنها می‌خواهند در این زمینه تصمیم‌گیری كنند.
مدیریت ریوآوه ظاهرا عجله چندانی برای فروش طارمی ندارد چون می‌دانند اگر او تا پایان فصل بتواند به عملكرد درخشانش ادامه دهد در آن صورت از باشگاه‌های بزرگ‌تر و با رقم‌های هنگفت‌تر پیشنهاد دریافت خواهند كرد.
خود طارمی دوست دارد فعلا در ریوآوه بماند. مشاوران او هم چنین پیشنهادی به این بازیكن داده‌اند. مهدی اولین ماه‌های حضور در فوتبال اروپا را سپری می‌كند و این‌كه در مدت كمی در دو فضای متفاوت فوتبال بازی كند ممكن است به ضررش تمام شود. بنابراین خود او هم معتقد است برایش بهترین تصمیم این است كه بماند و به كارش در این تیم ادامه دهد. جلسات با او و مدیر برنامه‌اش تكلیف ادامه همكاری یا جدایی را روشن خواهد كرد.  خود مهدی دوست دارد در تیم‌های بزرگ‌تر بازی كند، ولی فعلا عجله‌ای ندارد. از سویی بعید به نظر می‌رسد باشگاه ریوآوه مهدی را ارزان بفروشد. آنها با مشكلات مالی روبه‌رو هستند درست مثل اكثر باشگاه‌های اروپایی. به همین خاطر تنها اعلام كرده‌اند او را ارزان نمی‌فروشند. استون ویلا ظاهرا حاضر است رقم چند میلیون پوندی برای جذب این بازیكن پرداخت كند.
مشكل این تیم انگلیسی دقیقا در خط حمله‌اش است. آنها در 23 مسابقه تنها 29 گل به ثمر رسانده‌اند. در مقابل
44 گل هم خورده‌اند. استون ویلا با كسب 22 امتیاز در رده هجدهم قرار گرفته و تنها دو پله با قعر جدول فاصله دارد. استون ویلا در آستانه جذب ساماتا مهاجم تیم خنت هم قرار دارد و در نظر دارد طارمی را هم جذب كند تا ضعف خط حمله خود را به طور كامل از بین ببرد. جهانبخش هم از جمله بازیكنانی است كه به مهدی تاكید كرده باید در تصمیم‌گیری حواسش جمع باشد، چون سطح بازی‌ها در انگلیس واقعا با لیگ هلند یا پرتغال متفاوت است.