جمع صمیمی شاعران ایرانی و لبنانی

سعید حدادیان از برنامه‌های هجدهمین همایش سوختگان وصل گفت

جمع صمیمی شاعران ایرانی و لبنانی



 هجدهمین دوره از همایش سوختگان وصل به‌زودی برگزار خواهد شد. به همین مناسبت روز گذشته مسؤولان برگزاری این همایش یعنی حضور سعید حدادیان دبیر همایش، احمد شاكری، دبیر بخش داستان كوتاه و فاطمه نبی‌زاد، دبیر اجرایی در ساختمان نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران نشست خبری را برگزار كردند تا درباره این دوره رویداد سوختگان وصل و اتفاقاتی كه قرار است در آن رخ دهد، توضیحاتی ارائه كنند.
آن‌طور كه حدادیان اعلام كرد در این دوره اتفاقات جالبی رخ می‌دهد و قرار است سوختگان وصل میزبان یكی از مسؤولان حزب ا... لبنان به‌علاوه شاعرانی از این كشور باشد. همچنین بر این نكته هم تاكید كرد دوره نوزدهم همایش به سردار قاسم سلیمانی اختصاص خواهد یافت. او در ابتدای نشست گفت: حدود ۲۰ سال است از سال ۱۳۷۹ كه دفتر ادبیات مقام رهبری در دانشگاه تهران تشكیل شد بر آن شدیم در حوزه ادبیات دفاع مقدس و مقاومت فعالیت داشته باشیم. از سال ۸۰ تا كنون ۱۸ دوره از همایش تحت عنوان سوختگان وصل برگزار شده و ما در آستانه اختتامیه هجدهمین دوره از آن هستیم كه مراسم پایانی آن روز ششم اسفند از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در تالار فردوسی دانشكده ادبیات دانشگاه تهران برگزار خواهد شد تا از شاعران و نویسندگان برجسته تجلیل شود.
او در این باره توضیح داد: در آیین اختتامیه هجدهمین دوره از همایش سوختگان وصل برخی شاعران از لبنان حضور خواهند داشت، ضمن این‌كه یكی از مسؤولان حزب‌ا... لبنان سخنران مراسم خواهد بود و درباره سیدحسن نصرا... و محور مقاومت سخنرانی می‌كند.
حدادیان با تاکید بر این که همایش در شرایط حساسی برگزار می‌شود افزود: ما در حوزه منطقه هم با دستاوردهای هنرمندان مواجه‌ هستیم. دوستان در حوزه هنری و سیمای جمهوری اسلامی ایران چند ترانه را آماده كردند و در اختتامیه تقدیم به سیدحسن نصرا...
خواهد شد.
دبیر همایش سوختگان وصل با اشاره به این مطلب كه سوختگان وصل در حوزه دفاع و مقاومت منطقه وارد میدان شد و در مدار ما در كبوتران حرم و حماسه یمن عناوین دیگر همایش در فضای بین‌المللی نام گرفت توضیح داد: نقطه اوج سوختگان وصل زمانی بود كه دو سال پیش هم اعضای دفتر و نهاد و هم مردم اهل ادب و هنرمندانی كه تنها در حوزه شعر و ادب نبودند بلكه در حوزه هنرهای نمایشی فعالیت داشتند از شانزدهمین همایش استقبال كردند ما تصمیم گرفتیم در آن برنامه به تجلیل از یك قهرمان زنده بپردازیم از این رو برنامه تجلیل از سردار قاسم سلیمانی با عنوان سلام سردار برگزار شد و امروز بیش از پیش به خود می‌بالیم كه توانستیم میزبان رشادت‌ها و حماسه‌سازی‌های حاج‌قاسم باشیم.
او ادامه داد: از این رو قصد داریم برای سال آینده نوزدهمین همایش ما مجددا به تجلیل از حاج‌قاسم سلیمانی بپردازد، چرا كه حماسه بزرگ تشییع حاج‌قاسم مسؤولیت سنگینی بر گرده اصحاب رسانه و قلم و ما قرار داد تا مكنونات قلبی مردم ادب‌پرور در دسترس نسل‌های آتی قرار گیرد، چرا كه ما با یك قهرمان مواجه نیستیم نه هفت‌خوان بلكه هزاران خوان را به عینه پشت سر گذاشته بود از این رو قلم‌های هنرمندان باید این مبارز را به نسل‌های آتی معرفی كند.
حدادیان با بیان این‌كه حاج‌قاسم ۴۰ سال مقاومت را برای هم‌دوران ما و هم ادوار آتی به نمایش می‌گذارد افزود: برای خداحافظ سردار در دوره نوزدهم صحبت‌هایی انجام شده، اما اكنون در همایش هجدهم به سیدحسن نصرا... می‌پردازیم. تاکنون استقبال علاقه‌مندان از این دوره چشمگیر بوده، زیرا ما حتی از خارج كشور هم با آثاری در حوزه شعر و داستان مواجه‌ایم و بنا بر درخواست علاقه‌مندان تصمیمی گرفتیم که‌فرصت ارسال اثر را تا نیمه بهمن تمدید كنیم.