اهدای جوایز

اهدای جوایز

شاه توت طلایی
جایزه بهترین چهره روز سوم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه اهدا می‌شود به سعید ملكان برای كارگردانی روز صفر؛ ‌تریلری جذاب و خوش ساخت كه تا حدودی یادآور نمونه‌های موفق جهانی است و ما را برای ساخت فیلم‌های دیگری از این دست در سینمای ایران امیدوار می‌كند. ملكان، هوش، استعداد، توانایی، ابزار و رابطه ساخت پروژه‌های مهم و سخت سینمایی را دارد. روز صفر از بخت‌های دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم است، شاید هم بهترین فیلم نگاه ملی.  بازی‌های ساعد سهیلی (عبدالمالك ریگی)، مهدی قربانی (سورج) و تینو صالحی (فاروق) در همین روز صفر و نازنین احمدی (سارا امینی) در ابر بارانش گرفته، از دیگر خوب‌های این روز بودند. 

خرمالوی نقره‌ای
جایزه متوسط‌ترین چهره روز سوم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه هم اهدا می‌شود به امیر جدیدی كه تكلیف مخاطب با بازی‌اش روشن نیست. جدیدی از استعدادهای خوب سال‌های اخیر سینمای ایران است و استایل و بیان درست و مقتدرانه‌ای دارد و نقش‌هایش را هم دلنشین و جذاب بازی می‌كند. در روز صفر هم گزینه بهتر از او برای بازی در این نقش سراغ نداریم، اما نمایش اقتدارش در نقش مامور اطلاعاتی و امنیتی در برخی جاها به لات بازی می‌زند و آن قولنج شكستن گردن هم كار دست نقشش می‌دهد.

تمشک برنزی
​​​​​​​جایزه ضعیف‌ترین چهره روز سوم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه هم با مهر و عشق و احترام و شوخی، اهدا می‌شود به محمدحسن معجونی در آبادان یازده 60. معجونی به جز این كه كارگردان خوش‌ذوق و خلاقی در تئاتر است و كارهایش در قالب گروه «لیو»، جذاب و دوست داشتنی و حال خوب كن است، بازیگری متفاوت و گزیده كار هم هست و هر شخصیتی را به شكلی دلنشین ارائه می‌كند، به‌ویژه با نحوه حرف زدنش، فیلم خوك را به یاد بیاورید به عنوان مثال یا بازی‌اش در نمایش اسم به كارگردانی لیلی رشیدی را. اما متاسفانه حضورش در آبادان یازده 60 خارج از فضای فیلم به نظر می‌رسد.