10 نكته برای ساخت گلدان نخی كوكه‌داما

10 نكته برای ساخت گلدان نخی كوكه‌داما

 این روش با وجود این‌كه یك روش قدیمی است، اما به‌تازگی در دكوراسیون مورد توجه قرار گرفته و به روشی نو در دكوراسیون‌های مدرن و فانتزی تبدیل شده است. ساخت و نگهداری‌اش هم آنقدر سخت نیست كه از پسش بر نیایید. فقط كمی حوصله می‌خواهد و سلیقه و خلاقیت.
در ابتدا بهتر است از كوكه‌داماهای كوچك شروع كنید.
برای شروع از گیاهان گل‌دار و حساس به شرایط محیط استفاده نكنید.
گیاه موردنظرتان باید ریشه‌دار باشد، اما حجم ریشه‌هایش نباید آنقدر زیاد باشد كه به خاطر تنگی جا از بین برود. و البته سرعت رشدش هم بالا نباشد.
گیاهانی كه به آب زیادی نیاز ندارند نیز برای این روش مناسبند.
اگر می‌خواهید بعد از ساخت كوكه‌داما را آویزان كنید، تكه‌‌نخ جداگانه‌ای در نظر بگیرید و دست‌كم دو دور به دور آن بپیچید و گره بزنید. اگر از كاموا و كنف به دور كوكه‌دامای خود پیچیده‌اید، كافی است نخ را به آن گره بزنید.
بلندی نخ بستگی به جایی دارد كه می‌خواهید كوكه‌داما را از آن‌جا آویزان كنید. همچنین می‌توانید قلاب محكمی هم به آن وصل كنید تا برای آب دادن به‌راحتی آن را از قلاب جدا كنید و بعد دوباره سر جایش قرار دهید.
درصورت تمایل می‌توانید پایه‌های آویز تزئینی را برای آن بخرید یا به روشی خلاقانه باریش بسازید.
مثل یك آرایشگر ماهر هر چند وقت یكبار از دور گلدان را تماشا كنید و قسمت‌های اضافی خزه را كه از بین نخ‌ها بیرون زده، با قیچی كوتاه كنید.
با نگهداری و مراقبت مناسب ازگلدان نخی، می‌توان آن را در هر نقطه از خانه قرار داد. بیشتر گیاهان خانگی از رطوبت و نور آفتاب غیرمستقیم لذت می‌برند. باغچه نخی خود را در جایی قرار دهید كه بهترین شرایط برای نیازهای گیاهانتان فراهم باشد.
 از محاسن كوكه‌داما: داشتن باغچه‌ای است كه در كف دست جا می‌شود و مناسب خانه‌های كوچك امروزی است. رسیدگی به آن زمان زیادی نمی‌خواهد. خزه در حكم گلدان گیاه است. گلدانی كه علاوه‌بر این‌كه شكستنی نیست تامین‌كننده غذای گیاه هم هست.