برگزاری شب محمد علی نجفی

برگزاری شب محمد علی نجفی

در ادامه شب‌های یك كارگردان، كانون كارگردانان سینمای ایران شب محمد علی نجفی را برگزار می‌كند.  به گزارش جام‌جم، این شب كه به تجلیل از این كارگردان با سابقه سینما و تلویزیون اختصاص دارد، همراه با نمایش نسخه بازسازی شده فیلم گزارش یك قتل، ساعت 17 یكشنبه هفته بعد در سالن عباس كیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.   محمدعلی نجفی، سال 1324 در اصفهان به دنیا آمد. او در دارالفنون تهران دیپلم خود را اخذ كرده و دانش‌آموخته كارشناسی ارشد شهرسازی و معماری از دانشگاه ملی است. او فعالیت هنری خود را با كارگردانی نمایش سربداران در حسینیه ارشاد شروع و سال 1356 موسسه آیت فیلم را با همكاری انجمن اسلامی مهندسین تاسیس می‌كند. نخستین فعالیت هنری سینمایی‌ نجفی، كارگردانی فیلم جنگ اطهر است. وی این فیلم را سال1358 می‌سازد. این شب با همكاری بنیاد سینمایی فارابی و فیلمخانه ملی ایران و صندوق اعتباری هنر برگزار می‌شود و پوستر برنامه را بهزاد خورشیدی طراحی و اجرا كرده است. 




رونمایی از پوستر «ارتش سری»
پوستر فیلم سینمایی «خوب بد جلف۲؛ ارتش سری» به كارگردانی پیمان قاسم خانی منتشر شد.
به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، پوستر فیلم سینمایی خوب بد جلف۲؛ ارتش سری به تهیه‌كنندگی محسن چگینی با طراحی شـایان شـفابخـش منتشر شد.
اولین اكران مردمی خوب بد جلف۲؛ ارتـش سـری با حضور سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد كمیلی و ریحانه پارسا از ساعت ۱۹ الی ۲۲ امروز در پردیس كورش برگزار می‌شود. 
معرفی داوران جشنواره فیلم‌های ورزشی 
داوران بخش فیلم‌های سینمایی و بلند داستانی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران معرفی شدند.
به گزارش جام‌جم، سیدمجتبی علوی دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران در احكامی داوران بخش فیلم‌های سینمایی و بلند داستانی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران را معرفی كرد.
داوران بخش فیلم‌های سینمایی و بلند داستانی به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: فریدون جیرانی نویسنده و كارگردان، مجید رجبی معمار فعال فرهنگی و مدیرعامل خانه هنرمندان، علی روئین تن نویسنده و كارگردان، ناصر شفق تهیه كننده و مدیرورزشی، جهانگیر كوثری تهیه كننده، اكبر محمدی كارشناس ورزشی و رئیس كمیته جوانان فدراسیون فوتبال و غلامرضا موسوی تهیه كننده. 
تماشای آثار از سوی داوران به پایان رسیده و به زودی جلسه جمع بندی و انتخاب برگزیده‌ها برگزار می‌شود.
جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی FICTS است. مقر FICTS در میلان ایتالیاست كه بیش از ۱۲۰ كشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یكی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ كشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این كشورهاست و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از كشورهای اروپایی و دیگر كشورها نیز مهمان این رویداد هستند. در این دوره آثاری از ۵۴ كشور برای حضور در جشنواره ثبت نام كردند.
دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران به دبیری سیدمجتبی علوی، اسفندماه برگزار می‌شود. 
ساخت فیلم «سهراب شهید ثالث» در خرداد ۹۹
كارگردان «تومان» جدیدترین فیلم بلند سینمایی خود را سال آینده كلید می‌زند. 
مرتضی فرشباف، كارگردان سینما درباره آخرین وضعیت تولید سینمایی زندگی پرتره سهراب شهید ثالث در گفت‌وگو با گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوانگفت: احتمالا خرداد سال ۱۳۹۹ كلید كار زده می‌شود و فیلمبرداری در تهران و خارج از كشور خواهد بود.
او افزود: فیلمبرداری از تهران آغاز و بعد به پاریس می‌رسد و در برلین تمام می‌شود كه حدود دو ماه زمان خواهد برد.
این كارگردان ادامه داد: نویسندگی این اثر به عهده من و فرید مصطفوی است و كارگردانی آن را خودم به عهده دارم.
نقش سهراب شهید ثالث از كارگردان‌های شناخته شده ایرانی را علی مصفا به عهده خواهد داشت.
آخرین فیلم سینمایی مرتضی فرشباف، تومان بود كه در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. 
تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره جهانی فیلم فجر 
بر اساس اعلام دبیرخانه سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مهلت ثبت‌نام و دریافت آثار ایرانی تمدید شد.
به گزارش جام‌جم، مهلت پر كردن فرم حضور در سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای فیلم‌های ایرانی تا 3 اسفند ماه 98 تمدید شد.
همچنین مهلت تحویل نسخه بازبینی آثار سینمایی ایرانی كه برای حضور در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر ثبت نام كرده‌اند، تا 10 اسفند 98 تمدید شد.
سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۲۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۹۹ به دبیری محمدمهدی عسگرپور در تهران برگزار می‌شود.
شرایط اكران را بهتر كنید
مسعود ردایی گفت: مهم ترین بخشی كه سینمایی‌ها از نمایندگان انتظار بهبود دارند، شرایط اكران و تعیین ضوابطی برای جلوگیری از دست اندازی دیگر افراد است.
این تهیه كننده سینما درباره درخواستش از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: شاید مهم ترین بخشی كه سینمایی‌ها از نمایندگان انتظار دارند بهبود شرایط اكران و تعیین ضوابطی است كه جای دست اندازی دیگر افراد یا ارگان‌ها در آن نباشد؛ این موضوع درباره تئاتر، موسیقی و دیگر هنر‌ها نیز صدق می‌كند.
او عنوان كرد: این نمونه آیین نامه، مقررات و دستورالعمل‌ها به ایجاد شرایط رشد بیشتر هنر‌هایی كه از آنها نام بردیم و بهتر دیده شدنشان كمك خواهد كرد و قاعدتا رشد فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد.
ردایی گفت: طبیعتا نماینده مجلس می‌تواند با تبیین و تعیین مقررات و دستورالعمل‌ها وضعیت هنر‌ را در شرایط مناسب تری پیش ببرد.
این تهیه كننده سینما ادامه داد: بحث بعدی نظارت بر اجرای قوانین و جلوگیری از ورود افرادی است كه می‌خواهند به حوزه هنر وارد شوند و به نفع خودشان قوانین را دور بزنند كه این موضوع به شدت مخرب خواهد بود و به اصل اهداف مثبت نماینده‌ها ضربه وارد می‌كند.
ردایی گفت: تبیین و تعیین دستور العمل‌ها و قوانین جدید با توجه به نیاز‌های امروز و نظارت بر آنها و قوانین گذشته از مهم ترین اقداماتی است كه هر نماینده‌ای باید به آنها توجه داشته باشد. 
اكران فیلم‌های جشنواره عمار در هند
سه فیلم از آثار جشنواره مردمی عمار با همكاری رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو به نمایش درآمد.
به گزارش سایت جشنواره عمار، در روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه سه فیلم از آثار جشنواره مردمی فیلم عمار به همت رایزنی فرهنگی ایران در هند در كالج هنر دانشگاه دهلی‌نو برای دانشجویان این دانشگاه به نمایش درآمد.
آثار به نمایش درآمده در این دانشگاه فیلم‌های «تو تروریست؛ من تروریست»، «جزیره فارسی» و «عروس وامنان» بودند.
مستند تو تروریست، من توریست، اثر علی فراشبند روایتی از سفر چند گردشگر با ملیت‌های مختلف است كه به ایران سفر كرده‌اند. گردشگر‌هایی كه در كشورهایشان دروغ‌های رسانه‌ای مانند این را كه ایران حامی تروریست‌ها و كشوری خطرناك است، شنیده بودند اما با سفر به ایران با واقعیت دیگری مواجه می‌شوند. آنها ایران را نه تنها خطرناك نمی‌دانند بلكه به عنوان كشوری زیبا معرفی می‌كنند.
همچنین مستند جزیره فارسی به كارگردانی علی صدری‌نیا تصویرگر صحنه دستگیری تفنگداران آمریكایی در سال ۹۴ است. این اتفاق در جزیره‌ای در دورترین نقطه جغرافیایی كشور و نزدیك ترین جزیره ایران به عربستان به نام فارسی افتاد. 
مستند عروس وامنان به كارگردانی فاطمه مرزبان نیز در ارتباط با روستایی به نام وامنان است كه روزگاری كشت سیب زمینی و لوبیا منبع درآمد اصلی ساكنان این روستا بود اما در حال حاضر مدتی است كه كشت زعفران مورد توجه ساكنان این روستا قرار گرفته و درآمد سرشاری را نصیب آنها كرده است. 
سینماسیار در مناطق سیل‌زده 
مدیر طرح سینماسیار از اكران فیلم‌های كودكان و نوجوانان در مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش جام‌جم، نوید كوهبر مدیر سینما سیار در انجمن گفت: همزمان با سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر، كودكان مناطقی در جنوب استان سیستان وبلوچستان به تماشای فیلم‌های سینماسیار نشستند.
او افزود: این برنامه همزمان با جشنواره فیلم فجر و طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» بنیاد سینمایی فارابی اجرا شده و طی آن فیلم‌های منتخبی از سینمای كودكان و نوجوانان در مناطق كم‌برخوردار روی پرده رفت.
كوهبر ادامه داد: روستاهای كناركمبان در بخش بنت در جنوب استان سیستان و بلوچستان، عوركی در بخش دشتیاری، جنگارك پایین در بخش دشتیاری، زرآباد و همچنین كنارك از 16 بهمن‌ به مدت شش روز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و فیلم‌های روز كودكان و نوجوانان در این روستاها به صورت رایگان به نمایش درآمد. 
او به آغاز به كار وب‌سایت رسمی «سینماسیار» با نشانی www.cinemasayar.ir اشاره كرد و افزود: در این سایت علاوه بر جدول نمایش فیلم‌ها در استان‌های تحت پوش، آمار و اطلاعات فیلم‌ها و جدول فروش آنها در سیستم سینماسیار نیز در دسترس كاربران قرار دارد. به‌علاوه یك فرم الكترونیك نیز در سایت وجود دارد تا علاقه‌مندان بتوانند درخواست اكران فیلم مورد علاقه ‌خود را ثبت كنند.
مدیر سینماسیار گفت: در حال حاضر تعداد ۵۵ دستگاه سینماسیار در ۲۷ استان كشور فعال است و در پنج شهر نیز توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.