یك گروه مسلط به زبان‌های بین‌المللی

یك گروه مسلط به زبان‌های بین‌المللی


 امروز اول اسفند است. كافی است هر سال روز 30 بهمن، آمدن اسفند را یادآوری كنید تا ساناز قنبری همكارمان از آمدن آخرین فصل سال هیجان‌زده شود. حالا چرا؟ باید بگوییم نمی‌دانیم! به همین دلیل هم این‌طور توضیحش می‌دهیم: همان‌طور كه خیلی‌ها اردیبهشت و شهریور و دیگر ماه‌ها را دوست دارند، همكار ما هم عشق اسفندماه دارد. البته ناگفته نماند یك عشق اسفند دیگر هم داریم كه می‌گوید علاقه‌اش به این ماه قدیمی است و استقبالی از آمدن بهار، اما ما می‌دانیم شما هم بدانید اواخر ماه، تولد همسر استاد صابر محمدی است و علاقه‌اش به اسفند هم از همین جا می‌آید. خلاصه بدانید كه اعضای گروه فرهنگ و هنر تا این حد خانواده دوست هستند كه علایقشان به ماه‌های سال را هم بر اساس ماه تولد عزیزانشان انتخاب می‌كنند. بهتر است اول برویم و برای این گروه، اسفند دود كنیم.
 امروز صفحاتمان درست به اندازه آمدن بهار، جذاب است. بچه‌ها از اول وقت كاری مشغول بودند. هر سوژه‌ای را اول جدی مطرح كردیم، بعد یكی به شوخی‌اش رساند و خلاصه آخر كار حسابی جدی جمع و جورش كردیم و رساندیم به صفحات امروز. مثلا صفحه 10 كه به آخر هفته فرهنگ و هنر اختصاص دارد، حسابی مهاجر و محمدی را سرگرم پیدا كردن سوژه‌ها كرد و ما هم برای این‌كه تنهایشان نگذاریم، شوخی و جدی همراهی‌شان كردیم. می‌توانید بروید سراغ صفحه‌شان و ببینید چه كرده‌اند. خیالتان هم راحت باشد این‌ از آنهایی نیست كه دو تا آشپز داشته باشد و شور یا بی‌نمك شده باشد. اصلا گفتن ندارد كه خودتان همكاران خفن ما را می‌شناسید دیگر.
 علی رستگار را می‌شناسید دیگر. خبرنگار بخش سینما و مسلط به دو زبان بین‌المللی مازنی و گیلكی كه موقع نوشتن پشت صحنه هم در حال خواندن ترانه‌ای ساروی از عماد رام بود. او امروز و به مناسبت روز جهانی زبان مادری رفته سراغ فیلم‌های امسال جشنواره و بررسی كرده آثار اكران شده در جشنواره را که بر خلاف دوره‌های قبل سراغ زبان‌های دیگری هم رفته اند و از تركی تا كردی را می‌توان در فیلم‌ها شنید. به تبع این اتفاق، می‌توانید ببینید كه فیلمسازها امسال از تهران هم كمی فاصله گرفته و سراغ استان‌های دیگر ایران رفته‌اند. بروید صفحه 11 و بخوانید و لذتش را ببرید. ناگفته نماند خبرنگاران دیگر گروه هم به زبان‌های بین‌المللی، مازنی و تركی مسلط هستند و گروه از این نظر حسابی پرچمش بالاست.
 در صفحه 12 كیكاووس زیاری رفته سراغ ماجرای بازسازی فیلم‌های قدیمی در هالیوود و تمام جذابیت‌ها و اما و اگرهایش را بررسی كرده است. زیاری این روزها حسابی پیگیر است تا بیشتر سینمای جهان داشته باشیم و ما هم پیگیریم تا این اتفاق بیفتد.
 در همین صفحه 9 هم زینب مرتضایی فرد از تازه ترین اثر داستانی صادق كرمیار نوشته است، رمانی كه قرار بود منتشر نشود، اما خبر رسیده كه در نمایشگاه كتاب سال آینده عرضه خواهد شد.