ناکامی پسر شیشه‌ای  در مخفی کردن  جسد مادر در یخچال

پسر مادرکش ساعتی بعد از قتل در بوستان دستگیر شد

ناکامی پسر شیشه‌ای در مخفی کردن جسد مادر در یخچال

 پسر شیشه‌ای كه مادر 70 ساله‌اش را در خانه‌اش به قتل رسانده بود بازداشت شد. متهم در جریان تحقیقات قضایی ـ پلیسی مدعی شد كه فكر می‌كرده مادرش شیطان شده و قصد كشتن وی را دارد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 19 و 45 دقیقه چهارشنبه 30 بهمن  امسال مصطفی واحدی، بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران در تماس ماموران كلانتری خانی‌آباد از قتل زن 70 ساله‌ای در خانه‌ای در خیابان میعادشمالی باخبر شد. او همراه تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در طبقه سوم خانه‌ای كه جنایت رخ داده بود حاضر و مشاهده كردند كه وسایل تزئینی روی دیوار و میزهای خانه تخریب شده و لكه‌های خون در اتاق‌نشمین، حمام تا آشپزخانه كشیده شده است. جسد خون‌آلود هم كنار یخچال آشپزخانه در حالی افتاده بود كه ضربه‌ای با جسم نوك تیز و برنده به آرنج و شش ضربه به پهلوی راست وی و نیز ضربه‌هایی به ناحیه بالای ابرو و پیشانی اش اصابت كرده و باعث شكاف روی آن شده و ساعاتی از مرگش ‌می‌گذرد. تحقیقات از دختران مقتول نشان می‌داد آنها هرچه با خانه مادرشان تلفنی تماس گرفتند او پاسخگو نبوده تا این‌كه یكی از آنها كه نزدیك خانه مادر زندگی می‌كرده با پلیس به آنجا رفته كه آنها قفل در را شكسته‌ و با ورود به خانه جسد را در آشپزخانه یافته‌اند. به گفته آنها برادر معتادشان با مادرشان اختلاف داشته و چون متواری است احتمالا قاتل است. در تحقیقات بعدی مشخص شد كه  مرد 47 ساله شیشه‌ای از 25 سال پیش معتاد بوده و از زنش جدا شده و در چند سال اخیر معتاد به شیشه شده، مادرش بارها او را برای ترك در كمپ اجباری بستری كرده، اما او هربار بیرون آمده و وی و اعضای خانواده را اذیت كرده است. حتی او 15 سال پیش تحت تاثیر مواد مخدر شیشه، پدرش را به‌شدت كتك‌زده و باعث فلج شدن و سرانجام مرگ وی او شده، در زندان بوده كه با رضایت خانواده‌اش آزاد شده است. آخرین بار هم چهارماه و 18 روز در كمپ بوده كه شش روز قبل از جنایت از آنجا بیرون آمده و با دختر عقد كرده‌اش زندگی می‌كرده و زمانی كه خانه مادرش رفته دوباره با او درگیر شده و حاضر نبوده دوباره به كمپ برود. حتی یك بار قصد جان دخترش را داشته كه ناكام مانده و وی را مجبور می‌كرده برایش شیشه بخرد. با كشف این اطلاعات پلیس در جست‌وجوی متهم بود تا این‌كه ساعت 22 و 30 دقیقه همان شب او در بوستانی حوالی خیابان 22 بهمن بازداشت و چاقویی از وی كشف شد. متهم در كلانتری مورد تحقیقات قضایی قرار گرفت و با اعتراف به قتل مادرش گفت: در كارگاه چرم‌سازی كار می‌كنم. زنم به خاطر اعتیادم از من جدا شد. در این سال‌ها مادرم مرا برای ترك به كمپ اجباری می‌فرستاد، اما هر بار كه بیرون می‌آمدم، دوباره مصرف شیشه را شروع می‌كردم، اعضای خانواده‌ام را اذیت و پول زور از خانواده‌ام می‌گرفتم. آخرین بار چهارماه و 18 روز كمپ بودم و شش روز قبل از قتل از آنجا بیرون آمدم. خانه مادرم می‌رفتم او می‌خواست دوباره مرا در كمپ اجباری بستری كند. عصر جنایت، حشیش و شیشه و نیز 20 عدد قرص مصرف كردم و حال خوبی نداشتم.
 وی افزود: از مادرم كینه به دل داشتم و نمی‌خواستم دوباره به كمپ بازگردم. دعوایمان شد و سمت حمام رفتم، توهم شیشه باعث شده بود احساس كنم مادرم قصد كشتنم را دارد و او را شیطان می‌دیدم كه می‌گوید تو را می‌كشم یا تو مرا می‌كشی. سمتش حمله كردم، 30 تا 40 ضربه با مشت به بدنش زدم، موهایش را كشیدم و بعد با چاقو به جانش افتادم و او را كشتم. وسایل خانه را شكستم، وسایل یخچال را خالی كردم و می‌خواستم جسد را داخل آن بگذارم كه صدای همسایه‌ها را شنیدم، ترسیدم جسد را كنار یخچال گذاشته و از خانه فرار كردم و ساعاتی  بعد سرگردان در بوستان پلیس مرا یافت و دستگیر شدم.
متهم برای ادامه تحقیقات از سوی بازپرس شعبه 11 دادسرای جنایی تهران به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد تا به‌زودی به پزشكی قانونی معرفی و سلامت روانی‌اش بررسی شود. همچنین دو خواهرش برای او درخواست قصاص كردند.