محاكمه غیابی عامل جنایت در پتوفروشی

محاكمه غیابی عامل جنایت در پتوفروشی

پرونده كارگر پتوفروشی كه فردی را با چاقو به قتل رسانده و با گذشت دوسال همچنان متواری است به دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شد تا او غیابی محاكمه شود.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، بعدازظهر 12 آذر 96 بود كه درگیری خونینی در مغازه پتوفروشی در بازار تهران رخ داد. مرد جوان كه زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد، اما به دلیل شدت خونریزی فوت كرد. پرونده‌ای در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تشكیل و تحقیقات برای دستگیری متهم به قتل فراری كه طبق گفته شاهدان كارگر مغازه پتو فروشی بود، ادامه پیدا كرد. این در حالی بود كه صاحب مغازه پتو‌فروشی نیز كه در روز جنایت در مغازه‌اش حضور داشت در جریان تحقیقات گفت: یك‌سال و نیم پیش من با مقتول معامله‌ای سر یك ویلا داشتم كه در این معامله دچار اختلاف شدیم. بعد از فسخ معامله او به من بدهكار شد و حتی كارمان به شكایت كشیده شد. آن روز من و زنم برای ثبت سند خودرو به دفترخانه رفته بودیم و شاگردم در مغازه بود. روز درگیری مرد جوان حدودا 15 تماس تلفنی با مغازه‌ام داشت و باورش نمی‌شد مغازه نیستم و با شاگردم تلفنی دعوا كرده بود. وقتی به مغازه آمدم، مرد جوان هم به آنجا آمد و با شاگردم دعوا كرد. در آن لحظه بلند شدم تا آنها را از هم جدا كنم كه چاقویی كه دست شاگردم به نام حمید بود به دست من خورد و از ناحیه دست زخمی شدم. به كمك همسایه‌ها مشغول جدا كردن مقتول و شاگرد مغازه بودیم كه چاقویی كه دست حمید بود به سینه مرد جوان برخورد كرد و مرگش را رقم زد. شاگردم هم فرار كرد.
 پلیس در جست‌وجوی كارگر فراری بود اما با گذشت
 دو سال از این جنایت ردی از او به دست نیامد و وی مدام مخفیگاه‌های خود را تغییر می‌داد. سرانجام پرونده قاتل فراری به اتهام مباشرت در قتل عمد از سوی  احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران  با صدور جلب به دادرسی، به دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شد تا قاتل فراری به طور غیابی محاكمه شود.