تركیبی از حال خوب و زندگی تمیز

تركیبی از حال خوب و زندگی تمیز


كسی شما را مجبور به خانه‌تكانی كرده است؟ احتمال می‌دهیم كه جوابتان منفی باشد و این خواست شماست كه در روزهای پایانی سال، همه‌چیز تمیز باشد و برق بزند. پس بهتر نیست از تصمیمی كه گرفته‌ایم لذت ببریم و حال خودمان و باقی افراد خانواده را با خستگی و
غر زدن ناشی از خانه‌تكانی، بد نكنیم؟ ما قرار است خانه و محیط زندگی‌مان و هر آن چیزی كه در طول یك‌ سال با آن سر و كار داشته‌ایم را تمیز كنیم تا حال روح و جسم‌مان خوب شود.  
اگر قرار باشد خستگی‌مان و شكایت از این همه‌ كاری كه بر سرمان ریخته، بر آن هدف اصلی غلبه كند كه دیگر خانه‌تكانی چه فایده‌ای دارد؟ اگر با ذوق و انرژی شروع به تمیز كردن خانه‌ای بكنیم كه دوستش داریم و در آن شب و روزها را می‌گذرانیم، از نتیجه كارمان لذت بیشتری خواهیم برد.
به دنبال این نباشید كه خیلی سریع همه‌ كارها را انجام بدهید و زودتر ماجرای خانه‌تكانی را تمام كنید كه فقط خستگی‌اش و شاید خاطره تلخش برایتان می‌ماند؛ پس به سلامت روح و جسم‌تان احترام بگذارید و خودتان را فدای خانه تمیز نكنید. در واقع نظافت كردن، لزوما معادل كار سخت و طاقت‌فرسا نیست.
كافی است بدانیم كه می‌خواهیم چه‌كار كنیم تا با اشتیاق به سراغش برویم و از این‌كه آنجا را تمیز و مثل روز اول می‌كنیم كیف كنیم.
می‌توانیم موقع تمیز كردن و مشغول كار بودن، یك موسیقی آرامش‌بخش گوش كنیم، می‌توانیم رادیو را روشن كنیم و از شنیدن یك برنامه رادیویی خوب و مفید با گوینده پر انرژی كه احتمالا او هم حال و هوای عیدانه به برنامه‌اش داده است، لذت ببریم و اتفاقا تحرك‌مان بیشتر شود.
به این ترتیب بخشی از حواسمان به حرف‌هایی كه می‌شنویم مشغول می‌شود و كمتر متوجه گذر زمان و سختی كار می‌شویم.
می‌توانیم بین هر كدام از فعالیت‌هایمان، یك استراحت به صرف چای و كیك و هر چیزی كه خستگی را از تن‌مان بیرون می‌كند داشته باشیم و از نگاه كردن به ماحصل تلاشمان لذت ببریم.
بهتر است باور كنید كه هم خودتان و هم همه آدم‌های دور و برتان، در روزهای پایانی سال و در آستانه سال نو، به روی خوش و حال خوب، بیشتر از یك خانه تمیز و شاید وسایل نو و جدید نیاز دارید.