اتوبوسی که دیر آمد

خلاصه‌ای از حساس‌تر ین بازی این هفته لیگ برتر فوتبال در اصفهان که برگزار نشد

اتوبوسی که دیر آمد

 در تاریخچه بازی های پرسپولیس و سپاهان همه جور حاشیه ای بود؛ از غش کردن داور و داستان کارت به کارت تا آب های آلوده و... اما اینکه دو تیم به ورزشگاه بیایند و بازی برگزار نشود، هیچ سابقه تاریخی نداشت. دیدار حساس سپاهان-پرسپولیس که به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، تماشاگرانش را از دست داده بود، به دلایل عجیب و غریبی که هیچ کس را قانع نکرد، لغو شد تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره نتیجه این بازی تصمیم گیری کند.
آنچه باعث شد بازی بزرگ هفته بیستم برگزار نشود، تاخیر سپاهانی ها در ورود به ورزشگاه نقش جهان اصفهان بود و البته دلیلی که سپاهانی ها برای این تاخیر عنوان کردند، ازدحام جمعیت هواداران این تیم، در محل هتل استقرار سپاهان بود. در واقع هواداران سپاهان که مخالف بازی بدون حضور تماشاگر بودند، با ازدحام خود در برگزاری این مسابقه اختلال ایجاد کردند. درباره اینکه این یک سناریوی از قبل طراحی شده بود یا خیر، نمی توان اظهار نظری کرد، اما آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به صراحت درباره تاخیر تیم ها در ورود به زمین صحبت کرده و زمان مجاز آن را برای موارد غیرقابل پیش بینی  30 دقیقه دانسته است. در شرایطی که تیم داوری و پرسپولیس مشغول گرم کردن بودند، اتوبوس سپاهانی ها با تاخیری 20 دقیقه ای وارد ورزشگاه شد و بعد از آن هم تا 15 دقیقه خبری از بازیکنان سپاهان در زمین نبود. بعد از این تاخیر طولانی، این بار نوبت به اتوبوس پرسپولیسی ها رسید تا وارد ورزشگاه نقش جهان شوند. اتوبوسی که باید بازیکنان پرسپولیس را بعد از پایان بازی بزرگ هفته به مقصد می برد، زودتر از موعد به ورزشگاه آمد تا یک داستان تازه دیگر به بازیهای پرحاشیه پرسپولیس و سپاهان اضافه شود.




گل‌محمدی: تعجب کردم از حرکت سپاهانی‌ها!
‌یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، پس از لغو بازی این تیم با سپاهان گفت: ما طبق برنامه از پیش تعیین شده، در ساعت ۱۴:۴۵ در رختکن بودیم و آماده برگزاری بازی بودیم و به ما گفتند که نیم ساعت به آن‌ها فرصت دهیم. حتی این نیم ساعت هم به آن‌ها فرصت دادیم. سپاهانی‌ها ۲۰ دقیقه برای گرم کردن فرصت داشتند و ما بیش از ۳۰ دقیقه برای آن‌ها صبر کردیم اما آن‌ها به زمین نیامدند و این باعث تعجب من بود. او ادامه داد: ما هم شب قبل از بازی فهمیدیم که بازی بدون تماشاگر است و سپاهانی‌ها هم این موضوع را می‌دانستند. تابع یک سری قوانین در کشور هستیم و وزارت بهداشت و وزارت کشور این تصمیم را به علت وجود ویروس کرونا گرفتند. این دیدار حتی در تهران هم بود، باید بدون تماشاگر برگزار می‌شد و ما هم تابع آن بودیم.



انصاری‌فرد: سپاهانی‌ها نمی‌خواستند بازی کنند
محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پیش از لغو دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر گفت: به ما گفته بودند بازی راس ساعت  16:15 آغاز می‌شود و تیم ما رأس ساعت در زمین بودند؛ اما سپاهانی‌ها نیامدند و علاقه‌ای به ورود به زمین نداشتند. به نظرم سپاهانی‌ها نمی‌خواستند بازی کنند.
وی افزود: من در لابی دیدم که سپاهان به رختکن رفت و به نظرم اصلاً نمی‌خواست بازی کند، چون اگر می‌خواست بازی کند چرا یک بازیکن و تدارکات این تیم کنار زمین نیامد؟ به این بهانه که هواداران نگذاشتند به استادیوم بیایند؟ مگر این بهانه قابل قبول است؟! ما نهایت همکاری را انجام دادیم و ناظر بازی به ما اعلام کرد 10 دقیقه بیشتر منتظر بمانید که این کار را هم انجام دادیم؛ اما سپاهان حاضر به بازی نشد.


تابش: ما آماده بازی بودیم
مسعود تابش، مدیرعامل سپاهان هم در واکنش به لغو بازی گفت: ما تلاش زیادی کردیم که با توجه به حساسیت، بازی به تعویق بیفتد اما در نهایت به خاطر منافع ملی و سلامتی مردم قبول کردیم بدون تماشاگر بازی کنیم. ما به خاطر ازدحام با تاخیر در استادیوم حاضر شدیم و بازیکنان در راهروها گرم کردند. کاملا آماده بودیم تا بیایند سوت بزنند و شروع کنیم. این بحث ها که می گویند سپاهان نمی‌خواست بازی کند کذب است و به ناظر اعلام کردیم.


روایت ناظر داوری بازی دیروز
مسعود مرادی، ناظر داوری دیدار روز گذشته در مورد این اتفاقات گفت: بعد از حاضر نشدن تیم سپاهان در زمین، ما تیم داوری را تا ساعت 17:20 در رختکن داوران نگه داشتیم که شاید عوامل برگزاری مسابقه یا سازمان لیگ تصمیم به برگزاری بازی بگیرند که در نهایت این اتفاق رخ نداد.  مرادی با تأکید بر اینکه داوران نقشی در تعطیلی مسابقه نداشتند، گفت: داوران برای عدم برگزاری بازی تصمیم‌گیرنده نیستند و براساس عرف بین‌الملل، ناظر بازی و نماینده سازمان لیگ تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنند.