كرونا را شكست می‌دهیم

كرونا را شكست می‌دهیم


با افزایش نگرانی‌ها از شیوع ویروس كرونا تولید محتوای آموزشی و اطلاع‌رسانی همگام با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در دستور كار رسانه ملی قرار گرفت و آموزش مهار و شكست این بیماری از طریق رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین موضوعی است كه در تمامی برنامه‌ها بر آن تاكید می‌شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، دكتر قاسمی، رئیس شورای سیاستگذاری سلامت با اشاره به آمادگی این شورا در زمینه بیماری‌های واگیردار گفت: با توجه به تجربیات گذشته شورای سیاستگذاری در مقابله با انتشار بیماری‌های واگیردار همچون آنفلوآنزا در موج اول انتشار این ویروس در چین، تولید اینفوگرافی، موشن گرافیك‌های آموزشی، محور برنامه‌سازی قرار گرفت. به مرور و با انتشار فیلم‌های كوتاه آموزشی در مراكز تحقیقاتی دنیا، این فیلم‌ها دوبله و به‌زودی در اختیار شبكه‌های مختلف قرار می‌گیرد.
رئیس شبكه سلامت سیما در ادامه اضافه كرد: به دنبال اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از وجود بیماری كرونا در ایران بیش از ده مورد اینفوگرافی، موشن و مجموعه كامل زیرنویس در اختیار شبكه‌های سیما قرار داده شد. این مطالب شامل راه‌های خودمراقبتی و ایمن‌سازی بدن و افزایش بهداشت فردی و اجتماعی است و اكنون از تمامی شبكه‌ها پخش می‌شود.
دكتر قاسمی همچنین از دوبله و آماده‌سازی ویدئوكلیپ‌هایی خبر داد و اضافه كرد: به‌دنبال شیوع كرونا در جهان، مراكز معتبر جهانی، انیمیشن‌های آموزشی تولید كرده‌اند، همكاران ما تعدادی از فیلم‌های معتبر را دوبله كرده تا در اختیار شبكه‌ها قرار بگیرد.
وی ادامه داد: از جمله این فیلم‌ها و انیمیشن‌ها می‌توان به «11 مورد غلط‌های رایج در بین مردم»، «آنچه باید در مورد ویروس كرونا بدانیم»، «علل و علائم، تشخیص و درمان و آسیب‌شناسی بیماری كرونا»، «چه‌كار كنیم كه به كرونا مبتلا نشویم» و «اگر در خانواده فردی دچار كرونا یا سرماخوردگی شد چه كار كنیم» اشاره كنیم.
وی با اعلام حمایت و تبلیغ پویش ملی «#كرونا را شكست_می دهیم» در رسانه ادامه داد: در بخش‌های مختلف خبری تلویزیون، بسته‌های ویژه‌ای با همین عنوان طراحی شده است و به رسالت آگاهی‌بخشی، روشنگری و رفع نگرانی‌های مخاطبان می‌پردازد.