جایی برای قهرمان‌ها نیست؟

جایی برای قهرمان‌ها نیست؟


 قهرمان‌های واقعی از دیوار پایین كشیده شدند. این عبارت تلخ برمی‌گردد به ماجرایی كه به تازگی در محوطه بیرونی دانشگاه تهران رخ داده است. ماجرا از این قرار است كه آژانس عكس مستند «سو» از مدت‌ها قبل با دانشگاه تهران مذاكره كرده بود تا نمایشگاه عكس‌های مستند و اجتماعی خیابانی «و این قهرمان واقعی است» را روی نرده‌های سبز ضلع جنوبی دانشگاه به نمایش بگذارد. آن هم نمایشگاهی كه دربردارنده عكس‌هایی با موضوع كسب و كار و زندگی كارآفرینان موفق در حوزه اقتصاد خرد بوده و تماشایش می‌توانسته برای مردم هم حال خوبی به همراه داشته باشد.
این رویداد در روز 29 بهمن و همزمان با روز ملی اقتصاد مقاومتی و كارآفرینی فعالیت خود را آغاز كرده، اما پس از مدتی از روی نرده‌ها پایین كشیده می‌شوند. پیگیری‌های عوامل اجرایی آژانس از مسؤولان دانشگاه می‌رسد به این كه مطابق ضوابط و آیین نامه دانشگاه، نصب عكس روی نرده‌ها غیرقانونی است و عكس‌ها باید روی سازه نصب می‌شدند.
این در حالی بود كه نه در‌ توافق صورت گرفته با روابط عمومی دانشگاه چنین مساله‌ای عنوان شده بود و نه حتی حین برپایی نمایشگاه كه همه مراحل‌ آن در حضور مسؤولان دانشگاه صورت گرفت، چنین ملاحظه‌ای به آژانس عكس سو منتقل شده بود. ضمن این‌كه حدود یك هفته نمایشگاه به همین صورت برقرار بوده و ناگهان مسؤولان متوجه می‌شوند این عمل خلاف قانون ضوابط است.
عوامل آژانس عكاسی سو در صفحه خود در اینستاگرام نوشته اند این عمل مسؤولان دانشگاه تهران غیرفرهنگی بوده و زحمات پنج‌سال گذشته آنها را نادیده گرفته است. هر چند اغلب در چنین مواردی مسؤولان فضای دانشگاهی خود را ملزم به پاسخگویی ندانسته و با سكوت از كنار چنین اعتراض‌هایی می‌گذرند اما باید امیدوار بود مسؤولان دانشگاه تهران درباره این رفتار خود آن هم پس از انجام توافقات لازم توضیحی داشته باشند و بدون هیچ حرفی از كنار موضوع نگذرند.