بازگشت پپ به سانتیاگو

بازگشت پپ به سانتیاگو


روزی كه مرحله حذفی لیگ قهرمانان قرعه‌كشی شد، خیلی‌ها منتظر بودند تا از قرعه رئال مادرید مطلع شوند. هواداران پرافتخارترین تیم اروپا با شروع فصل جدید این امید را در دل خود زنده كردند كه باز هم با زیدان می‌توانند به یكه‌تازی خود در اروپا ادامه دهند. نتیجه قرعه‌كشی مشخص كرد كه شاگردان زیزو امشب در بازی رفت مرحله یك‌هشتم نهایی باید از منچستر سیتی پذیرایی كنند.
از زمان قرعه‌كشی تا به امروز، شرایط دو تیم تفاوت زیادی كرده است. آن روزها رئال هنوز به ثبات نرسیده بود و برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌كرد. در مقابل، من‌سیتی رقابت شانه به شانه‌ای با لیورپول داشت و می‌خواست خاطرات سال گذشته را دوباره تكرار كند. اما حالا تیم زیدان به تازگی صدر را به بارسا داده و كاملا به ثبات رسیده است. در آن طرف، من‌سیتی قافیه را كاملا به لیورپول باخته و با وجود اختلاف 22 امتیازی بین این دو تیم، تمام امید خود را روی مسابقات اروپایی گذاشته است.
یكی از نكات جالب بازی امشب، بازگشت پپ گواردیولا به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو است. او در دو برهه و به عنوان مربی بارسا و بایرن مونیخ به این ورزشگاه آمده است. در فاصله سال‌های 2008 تا 2012 كه هدایت بارسا را بر عهده داشت، 15 بار با مادریدی‌ها بازی كرد كه نتیجه‌اش 9 پیروزی و تنها دو شكست بود. البته او در روزهای مربیگری بایرن، خاطره خوبی از دیدار مقابل رئال ندارد. بایرن در فصل
2014 ــ 2013 با هدایت پپ در مرحله نیمه‌هایی به مصاف رئال رفت و در دو بازی رفت و برگشت شكست خورد. این دو تیم تاكنون چهار بار در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم رفته‌اند كه سهم رئال دو پیروزی بوده و دو بازی دیگر هم به تساوی رسیده است.