بازیكنان و مربیان ایرانی در خطر!

ژاپن هم لیگش را تعطیل كرد

بازیكنان و مربیان ایرانی در خطر!

كرونا شیوع پیدا كرده و نگرانی‌ها به اوج خود رسیده است. تعطیلات در بخش‌های مختلف بیشتر و بیشتر می‌شود، ولی همچنان اصرار مسؤولان وزارت بهداشت و وزارت ورزش این است که رقابت‌های لیگ برتر فوتبال برگزار شود. در این بین سازمان لیگ هم مخالف تعطیلی مسابقات است، چون امسال تعطیلی زیاد بود و تصور می‌كنند لغو رقابت‌ها باعث شود لیگ به موقع به پایان نرسد.
صدای اعتراض مربیان و بازیكنان اما كم‌كم بلند می‌شود. آرش رضاوند، بازیكن استقلال از این گفت كه رقابت‌های لیگ برتر تعطیل شود. وقتی در این باره از وریا هم پرسیدیم، گفت: «راستش نمی‌دانم چه باید بگویم، ولی سلامتی بازیكنان و مربیان مهم است.» جواد نكونام، سرمربی فولاد هم اولین مربی لیگ بود كه به‌شدت به این مساله اعتراض كرد. او از این گفت كه بازیكنان در خطر هستند و باید رقابت‌های لیگ برتر تعطیل شود. فدراسیون فوتبال هم در شك و تردید است.
روز گذشته كشور ژاپن هم مسابقات لیگ خود را به حالت تعطیل در آورد. ایتالیا و چین هم كه رقابت‌های داخلی خود را برگزار نمی‌كنند. با توجه به شیوع بیماری در ایران توقع افكار عمومی این است رقابت‌های لیگ برتر هم تعطیل شود. فدراسیون پزشكی ورزشی دستور‌العملی به فدراسیون‌ها داده مبنی بر این‌كه ورزشكاران در محیط‌های ورزشی حدود دو متر با هم فاصله داشته باشند كه همین دستورالعمل اصلا به كار فوتبال نمی‌آید. در این رشته و در زمین بازیكنان با هم درگیر می‌شوند و طبیعی است بسیار نزدیك یكدیگر هستند. یكی از مقامات فدراسیون فوتبال كه به‌شدت نگران این موضوع است، به روزنامه جام‌جم می‌گوید: «ما در جلسه‌ای كه روز دوشنبه داشتیم این موضوع را مطرح كردیم. بازیكنان و مربیان و تیم‌ها در خطر هستند. اگر یك بازیكن و حتی یكی از نزدیكان تیمی كرونا داشته باشد، می‌تواند به همه منتقل كند. در چشم به‌هم‌زدنی می‌بینیم یك تیم كرونا گرفته. حالا تصور كنید این تیم كرونا را به تیم دیگری هم بدهد و آن تیم هم به تیم دیگری. اینها قابل پیش‌بینی است؟ شاید تا همین حالا هم كرونا منتقل شده باشد و ما بی‌خبر باشیم. اگر خدای ناكرده بازیكنی را از دست بدهیم در آن صورت چه اتفاقی می‌افتد؟»
سعید آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان هم برگزاری رقابت‌های لیگ در این شرایط را بازی با جان مربیان و بازیكنان می‌داند. او در این باره توضیح می‌دهد: «به نظر من برگزاری بازی‌ها اشتباه است. ما داریم با جان فوتبالی‌ها بازی می‌كنیم. بهتر است رقابت‌های لیگ برتر را تعطیل كنند. این بیماری خطرناك است. بهترین تصمیم این است همین حالا رای به لغو رقابت‌ها بدهند.»
فعلا عزمی برای این كار وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد رفته رفته صدای اعتراض‌ها بلند می‌شود و این احتمال وجود دارد فدراسیون فوتبال تصمیم تازه‌ای بگیرد. بعضی از مسؤولان این فدراسیون موافق تعطیلی هستند.