جنایت آتشین مردی كه همسرش را فروخت

جنایت آتشین مردی كه همسرش را فروخت

جوان افغان پس از لو رفتن نقشه اخاذی 20 میلیون تومانی‌اش از دوست خود، او را با بنزین به آتش كشید. متهم دیروز در جلسه دادگاه مدعی شد قصد كشتن دوستش را نداشته و قتل غیرعمد بوده است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اواسط سال 94، مرد میانسال افغان به نام طاهر در حالی كه در آتش می‌سوخت در یكی از خیابان‌های كهریزك می‌دوید. اهالی محل كه متوجه آتش گرفتن طاهر و ماشین او شدند، موضوع را به اورژانس و آتش‌نشانی اطلاع دادند. اما طاهر در بیمارستان جان خود را از دست داد و با توجه به این‌كه كارشناسان آتش نشانی آتش گرفتن ماشین را عمدی تشخیص دادند، رسیدگی به موضوع در دستور كار تیم جنایی قرار گرفت.
بررسی آخرین تماس مقتول حاكی از ارتباط او با جوانی ناشناس به نام هدایت داشت كه به عنوان تنها مظنون پرونده دستگیر شد.
هدایت بعد از دستگیری به آتش كشیدن عمدی خودروی طاهر اعتراف كرد و گفت:طاهر از من 20 میلیون تومان پول طلب داشت و برای همین با هم درگیری پیدا كرده بودیم.روز حادثه با دو دبه بنزین سر راهش رفتم و می‌خواستم ماشینش را آتش بزنم اما بنزین روی او هم پاشیده شد و آتش گرفت.
با اقرار متهم پرونده با صدور كیفرخواست با اتهام قتل عمدی به دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم، قتل را شبه عمد دانست و رای به دیه صادر كرد.رای صادر شده از سوی دیوانعالی نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه دوم دادگاه كیفری ارجاع شد.
روز گذشته متهم بار دیگر پای میز محاكمه قرار گرفت. ابتدای جلسه مادر مقتول و چهار فرزند او به عنوان اولیای دم تقاضای قصاص متهم را كردند.
سپس هدایت در دفاع از خود گفت: اتهام قتل عمد را قبول ندارم. چون قصد آتش زدن مقتول را نداشتم.چند وقت قبل برای تامین هزینه‌های ازدواج و اجاره خانه نقشه اخاذی از طاهر را كشیدم.همسرم را به عنوان خواهرم به او معرفی كردم و گفتم در ازای دریافت 20 میلیون تومان او را به عقدت در می‌آورم.طاهر هم با این‌كه همسر و چهار فرزند داشت قبول كرد و 20 میلیون را داد،اما وقتی فهمید به او دروغ گفته ام برای پس گرفتن پولش مقابل خانه ما می‌آمد.من برای این‌كه او را گوشمالی دهم،گفتم خودروی پرشیای تو را آتش می‌زنم.روز حادثه وقتی من را با دبه بنزین دید،سعی می‌كرد دبه‌ها را از من بگیرد.در این كشمكش بنزین روی او هم ریخت. وقتی من كبریت كشیدم آتش به او سرایت كرد.اما من قصد كشتن او را نداشتم.
قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم و وكیل او برای صدور رای وارد شور شدند.