بازگشت قیمت دلار به كانال ۱۴هزار تومان

بازگشت قیمت دلار به كانال ۱۴هزار تومان


در حالی قیمت طلا و ارز در هفته قبل ركوردهای نجومی را ثبت كرده بود، روز شنبه با كاهش چشمگیر همراه بود تا جایی كه دلار وارد كانال ۱۴هزار تومان شد.
 سیر نزولی قیمت طلا و ارز درحالی از آخرین روز هفته قبل آغاز و این هفته با شتاب بیشتری همراه شد كه در روزهای گذشته ركوردهای بالای 16هزار تومان و شش میلیون تومان برای دلار و سكه در بازار ثبت شده بود.
شنبه اما قیمت دلار به كانال 14هزار تومان بازگشت و قیمت سكه نیز با كاهش چشمگیر علاوه بر بازگشت به كانال پنج میلیون تومان، ركورد پنج میلیون و 400هزار تومان را ثبت كرد.
فعالان بازار طلا و ارز علت ثبت ركوردهای نجومی در این بازار طی روزهای اخیر را فضای ملتهب بازارها ناشی از جو روانی می‌دانستند و تأكید داشتند این روال كوتاه‌مدت است و خیلی دوام نخواهد داشت. یك مقام مسؤول در نظام بانكی از جمله دلایل كاهش قیمت ارز و بازگشت به كانال 14هزار تومان را مدیریت بانك مركزی بر مبنای 5/1سال گذشته اعلام كرد و افزود: خرید و فروش ارز در قیمت حاشیه بازار و همچنین عرضه كافی روزانه بیش از صد‌میلیون یورو در بازار ثانویه برای تأمین نیاز واردكنندگان در نیما توانست نیاز بازار را تأمین كند.