باز هم این گروه خشن

باز هم این گروه خشن


بعد از اینکه فصل اول عصر جدید به پایان رسید یکی از مهمترین سوال‌ها برای آغاز فصل جدید این بود که بناست داوران چه کسانی باشند؟ گمانه‌زنی‌ها و شایعات مختلفی در این مورد مطرح می‌شد از تغییر کلی تیم داوری تا حذف یک یا دو داور از جمع چهار نفره. اما خب هیچ کدام از این گمانه‌ها درست نبود، حیایی، حسینی، عظیمی‌نژاد و نونهالی که در فصل اول با همه ویژگی‌های منحصر به فرد و گهگاه تضادهایشان موفق شده بودند تیم جالبی بسازند باز هم عهده‌دار داوری فصل جدید عصر جدید هستند. بد نیست یک نگاه کوتاه به ویژگی‌های داورهای عصر جدید بیندازیم.
رویا نونهالی: هر چند که «ناتاشا»ی عصر جدید به منطقی، جدی و تا حدی خشک بودن معروف است اما در فصل اول گهگاه در بزنگاه‌هایی روحیات زنانه نونهالی نمایان می‌شد مثلا برخورد توام با بغض او با اجراهای فاطمه عبادی، ملکه شن‌های این برنامه را به یاد بیاورید.  
امین حیایی: اغراق نیست بگوییم نمک گروه داوری عصر جدید است. حیایی نسبت به سایر داورها سهل‌گیرتر بود و زمانی که شرکت‌کننده‌ها کارشان لنگ یک چراغ روشن بود، چشم امیدشان به امین حیایی بود و البته او هم کم نمی‌گذاشت و بیشترین چراغ‌های روشن فصل قبل را به خود اختصاص داد.
آریا عظیمی‌نژاد: موزیسین گروه که نکته‌سنجی‌ها و دقت نظرش گهگاه باعث می‌شد او را سخت‌گیرترین داور این برنامه بدانند. تبحر عظیمی‌نژاد در رشته تخصصی‌اش موسیقی، باعث حذف خیلی‌ها شد اما از طرف دیگر صحه گذاشتن او بر اجراهای چند استعداد حاضر در فصل نخست عصر جدید باعث شهرت این افراد هم شد.
سیدبشیر حسینی: دکتر «با عشق» گروه داوری. کسی که کتاب‌ها و مقالات مختلفی در حوزه سواد رسانه دارد و تلاش می‌کند از نظر آکادمیک اجراها را مورد بررسی قرار دهد. لحن مهربان حرف زدنش او را در ذهن خیلی از بینندگان تثبیت کرد اما در ادامه نظراتش در داوری‌ها مورد توجه قرار گرفت. البته در ابتدای شروع عصر جدید انتقادات نه چندان کمی به این تیم هم می‌شد اما رفته رفته با پخته‌تر و منسجم‌تر شدن تیم داوری برنامه، هم شاهد قضاوت‌های قابل قبول‌تری بودیم و هم اینکه داوران توانستند ترکیبی از داوری و اجرا را به نمایش بگذارند. یعنی ما تنها شاهد یک اظهار نظر عادی و صرف نبودیم و هر کدام از اعضای تیم داوری رفته رفته توانست کاراکتر خاص خود را شکل دهد و به بخشی از جذابیت برنامه عصر جدید بدل شوند. به نظر می‌رسد در فصل جدید ما شاهد جذابیت‌های بیشتری از این تیم باشیم و داوران هم در کنار شرکت‌کنندگان، ستارگان فصل دوم این مسابقه پرمخاطب تلویزیون ایران باشند.