پیگیری ترور شهید سلیمانی نماد دفاع از مظلومان است

پیگیری ترور شهید سلیمانی نماد دفاع از مظلومان است


رئیس قوه قضاییه در نشست تخصصی رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: پیگیری این‌پرونده به‌عنوان نماد دفاع از مظلومان، مساله‌ای مرتبط با هویت ملی و انقلابی ماست.
ابراهیم رئیسی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مستندسازی و جمع آوری اسناد و مدارک آشکار و پنهان این اقدام مجرمانه بعنوان ضروری‌ترین اقدام لازم جهت رسیدگی حقوقی به پرونده ترور شهید سلیمانی تاکید کرد: لازم است همه ستاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط در اسرع وقت و با تکمیل مستندات، حسب درخواست قضات ویژه تعیین شده در این پرونده نسبت به جمع آوری و ارائه سایر اسناد و مدارک اقدام کنند.
آیت‌ا... رئیسی در ادامه با بیان اینکه این حادثه هم دارای جنبه کیفری و حقوقی است، هم بعد بین الملل و ناظر به مسؤولیت دولت‌ها و هم دارای بعد حقوق بشری است، به اقدامات صورت گرفته توسط هیات ویژه قضایی پیگیری این پرونده اشاره کرده و افزود: این هیات قضایی مرکب از دادستان تهران، رئیس شعبه بین‌الملل دادگاه و معاون دادستان و بازپرس ویژه و هیئت مستشاری و یکی از نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برای بررسی و هدایت روند پیگیری این پرونده ملی است و لازم است جلسات مشترک هیات قضایی و هیات مستشاری هر ۱۵ روز برگزار شده و روند پرونده به اطلاع رئیس قوه قضاییه رسانده شود. /میزان