سال مونالیزا   00 5

داوینچی در 98

سال مونالیزا 00 5


 امسال مصادف بود با پانصدمین سالروز تولد لئوناردو داوینچی. همین موضوع موجب شده بود تا در سراسر جهان رویدادهای هنری بسیاری پیرامون او شکل بگیرد و عجایب و غرایب خاصی هم درباره آن مطرح شود. بالاخره داوینچی بودن هم عالمی دارد دیگر، باور ندارید خودتان این رویدادهای عجیب را مرور کنید:
اگر بیش فعالید به شما تبریک می گوییم. آن طور که محققان احتمال می دهند لئوناردو داوینچی بیش فعال بوده و احتمالا هی سرش داد می کشیده اند لئوناردو آرام بگیر!
 امافکرش را هم نمی‌کردند روزی جناب ایشان بشود نقاش به این خفنی! حالا چرا این احتمال مطرح شده؟ چون داوینچی در تکمیل برخی شاهکارهایش، از‌جمله مونا لیزا ناتوان بوده و کار به مرحله نهایی نمی رسید، برای همین ممکن است  احتمالا به اختلال کمبود توجه و بیش‌فعالی مبتلا بوده باشد!

 گران‌ترین اثر هنری جهان که اثری متعلق به داوینچی یا کارگاه این نقاش برجسته است در میان آب‌های دریای عرب تلو تلو می‌خورد! ماجرا این است که سالواتور موندی شاهکار نقاشی لئوناردو داوینچی، هنرمند ایتالیایی دوره رنسانس که به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شده، از کشتی خصوصی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سردرآورده است.
گفته می‌شود یک شاهزاده سعودی به نمایندگی از بن‌سلمان این تابلوی ۵۰۰ هزار ساله را سال ۲۰۱۷ در حراجی کریستیز ۴۵۰ میلیون دلار خریداری کرده
 است.
 هرچند نگهداری یک تابلوی نقاشی شکننده در میان آب‌های مواج، کار درستی به نظر نرسد، اما غیرعادی نیست که این شاهزاده فوق ثروتمند سعودی کشتی خود را با یک اثر هنری مزین کند.