افزایش قربانیان مرگ‌های الكلی

افزایش قربانیان مرگ‌های الكلی


ثبت دو كشته با الكل‌های تقلبی، تعداد استان‌های درگیر با مسمومیت الكل‌های تقلبی را به 12 استان افزایش داد. همچنین دیروز تعداد قربانیان به 138 نفر افزایش پیدا كرد كه نسبت به روز جمعه 17 نفر جدید جان باختند.
به گزارش جام‌جم، دیروز شمار جان‌باختگان الكل سمی در خوزستان به 49 نفر رسید.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز در این باره گفت: در 24 ساعت گذشته 18نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الكلی تقلبی به بیمارستان و مراكز درمانی مراجعه كردند. از مجموع 612 نفر مراجعه بر اثر مصرف این مشروبات الكلی تقلبی در خوزستان، 33 نفر در مراكز درمانی بستری بوده كه از این تعداد 14 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: تاكنون 49 نفر بر اثر مصرف مشروبات الكل سمی جان خود را از دست داده‌اند.
تعداد قربانیان مشروبات سمی در استان فارس هم دیروز روند صعودی را در پیش گرفت. محمد جواد مرادیان، رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی استان فارس گفت: در پی شیوع ویروس كرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الكل در مقابله با این بیماری در چند روز گذشته ۱۶۴ نفر به علت مسمومیت با الكل صنعتی در مراكز درمانی استان بستری شده‌اند.
وی افزود: همچنین ۲۲ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الكل، جان خود را از دست دادند.
با ثبت دو كشته در بندرلنگه، نام استان هرمزگان هم در فهرست استان‌های درگیر با توزیع مشروبات الكی سمی قرار گرفت. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی استان هرمزگان گفت: از شامگاه جمعه تا ظهر شنبه، ۱۲ نفر در شهرستان بندرلنگه به دلیل مسمومیت الكلی راهی بیمارستان شدند كه دو نفر از آنها فوت كردند.