سبقت قربانیان الکل از کرونا

آخرین آمار قربانیان مرگ‌های الکلی از استان‌های خوزستان و فارس

سبقت قربانیان الکل از کرونا

رقابت كرونا و الكل‌های تقلبی برای گرفتن جان ایرانیان ادامه دارد و در تعدادی از استان‌ها مانند خوزستان و فارس تعداد قربانیان الكل‌های تقلبی از كرونا بیشتر شده است. به گزارش خبرنگار جام‌جم، شروع ماجرای مرگ با الكل‌های تقلبی از ابتدای اسفند امسال بود كه از 16 اسفند ماه با افزایش ناگهانی در استان خوزستان به اوج خود رسید. بعد از آن گزارش‌هایی از مرگ قربانیان جدید در استان‌های دیگر اعلام می‌شد و این موضوع را به یك اپیدمی در كشور تبدیل كرد. به طوری‌كه در 13 استان الكل‌های تقلبی توزیع شده و قربانی گرفته است. بر اساس آخرین آمار بیمارستان‌ها، تا ظهر دیروز 178 نفر در این 13 استان جان خود را از دست دادند. استان‌های خوزستان، فارس و تهران به ترتیب با 51، 31 و 23 كشته بیشترین قربانی را بر اثر مسمومیت با الكل تقلبی ثبت كرده‌اند. با توجه به تعداد افرادی كه به خاطر مسمومیت با الكل‌های تقلبی در این سه استان بستری هستند، احتمال افزایش این آمار وجود دارد. به طوری كه در استان فارس در 24 ساعت گذشته تعداد قربانیان 9 نفر افزایش پیدا كرد. به گفته رئیس بخش مسمومیت‌های بیمارستان لقمان حکیم روند صعودی مصرف الکل‌های تقلبی در تهران متوقف و نزولی شده است.





مصدومیت پسر 20 ساله هنگام ساخت ترقه
انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی، مصدومیت یک جوان 20ساله را در پی داشت.
به گزارش جام جم، ظهر دیروز و با اعلام خبر انفجار در یک منزل مسکونی در خیابان رودکی اراک، ستاد فرماندهی آتش نشانی اراک،  نیروهای عملیات ایستگاه شماره 5 را به محل حادثه اعزام کرد.    محل حادثه یک منزل مسکونی دو طبقه بود که جوانی 20 ساله در خرپشته آن در حال ساخت مواد محترقه بوده که یکباره یکی از این مواد دست‌ساز منفجر شده است.   در این حادثه، این جوان بر اثر انفجار مواد محترقه از نواحی مختلف بدن دچار آسیب شده که برای انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شد. این حادثه منجر به بروز آتش‌سوزی یا تخریب منزل مسکونی نشد، اما باعث شکسته شدن قسمت‌هایی از شیشه‌های ساختمان  شده بود و آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و تحویل آن به عوامل انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.




شكایت از مدیر ساختمان به اتهام آزار شیطانى
مدیر ساختمان كه با شكایت یكى از ساكنان به اتهام آزار شیطانى پاى میز محاكمه قرار گرفته بود، در دادگاه ادعاى عجیبى مطرح كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل بهمن امسال، زن جوانى با مراجعه به ماموران پلیس تهران شكایت خود را از مدیر ساختمان محل زندگی‌اش در غرب تهران به اتهام آزار و اذیت مطرح كرد. مینا ۳۸ ساله در اولین اظهارات خود به ماموران گفت: حدود هشت ماه قبل، منزل فعلی خود را اجاره كرده بودم و همسایه‌ها را نمی‌شناختم. یكی از ساكنان خودش را مدیر آپارتمان معرفی كرد و چندبار او را در ساختمان دیدم. تا این‌كه روز گذشته به خانه‌ام آمد و گفت از سقف حمام طبقه پایین آب چكه می‌كند و به این بهانه وارد خانه‌ام شد. ولی یكدفعه در را بست و من را مورد آزار و اذیت قرار داد.
بعد از طرح شكایت، پرونده برای رسیدگی به شعبه یازدهم دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد.
مینا در جلسه محاكمه رو به قاضی گفت: چند سال است تنها زندگی می‌كنم و تا به حال ازدواج نكرده‌ام. وقتی به خانه جدیدم اثاث كشی كردم، این آقا خودش را مدیر ساختمان معرفی كرد و گفت هر مشكلی در آپارتمان پیش بیاید همه همسایه‌ها به او می‌گویند. برای همین روز حادثه كه به خانه‌ام رسیدم، گمان كردم مدیر ساختمان با درخواست همسایه طبقه پایین برای رفع مشكل آمده،‌ اما او نیت شیطانی در سر داشت.
سپس متهم ۵۰ ساله در دفاع از خود گفت: اتهامم را قبول ندارم. مینا همسر صیغه‌ای من است. او با این‌كه می‌دانست من همسر و فرزند دارم با اصرار خودش به عقد موقت من درآمد. وقتی به او گفتم ممكن است همسرم متوجه شود و باید ارتباط را قطع كنیم ناراحت شد و شكایتی علیه من مطرح كرد.
در حالی كه شاكی اظهارات متهم را دروغ خواند، قضات دادگاه برای رسیدگی به پرونده وارد شور شدند.