حكم مرگ برای راننده مسافربر

حكم مرگ برای راننده مسافربر

راننده مسافربر كه در جریان نزاع با یكی از همكارانش او را با
پیچ گوشتی به قتل رسانده بود به قصاص محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تابستان 97 رسیدگی به قتل یك راننده مسافربر در یافت‌آباد در دستور كار پلیس قرار گرفت.
بررسی‌های اولیه و اظهارات شهود نشان می‌داد مقتول به نام رضا، روز حادثه با یكی از دوستان خود به نام حمید كه او هم راننده همان خط بوده بر سر نوبت سوار كردن مسافر درگیر شده و حمید پیچ گوشتی در سر رضا فرو كرده است. رضا بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده بود.
به این ترتیب حمید دستگیر شد و به قتل دوستش اعتراف كرد و گفت: آن روز رضا به من گفت نوبت او بوده مسافر را سوار كند. عصبانی بود و به هم فحاشی كردیم. بعد یك پیچ‌گوشتی برداشتم و به سمت او حمله كردم كه پیچ‌گوشتی در سرش فرورفت و باعث مرگ او شد.
با اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد. در ابتدای جلسه رسیدگی، پدر و مادر رضا به عنوان اولیای دم تقاضای قصاص متهم را كردند و حمید در دفاع از خود گفت: «اتهام قتل عمد را قبول ندارم. من نمی‌خواستم رضا را بكشم. ما با هم دوست بودیم و خصومتی با او نداشتم كه تصمیم به قتل او بگیرم. درگیری آن روز به دلیل یك لحظه عصبانیت بود. رضا به ماشین من حمله كرد و آینه را شكست. من پیچ‌گوشتی را برداشتم كه آینه را درست كنم، اما او باز هم فحاشی كرد. با همان پیچ‌گوشتی به او حمله كردم. فكرش را نمی‌كردم ضربه پیچ‌گوشتی باعث مرگش شود.»
قضات دادگاه بعد از مشورت متهم را به قصاص محكوم كردند.