حمایت از گردشگری با بسته‌های حمایتی

حمایت از گردشگری با بسته‌های حمایتی


با منع و ممنوعیت و محدودیت شدید سفر در تمام جهان از جمله كشور ما كه به ركود صنعت گردشگری و متضرر شدن فعالان این عرصه در ایران منجر شده، خوشبختانه وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تدابیری اندیشیده و در همین راستا چندی پیش وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اجرای طرح گام بانك مركزی برای تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و مراكز تولید صنایع‌ دستی خبر داد. بر اساس این طرح پرداخت اقساط تسهیلات، حق بیمه كارفرمایی، مالیات و قبوض حامل‌های انرژی برای تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و مراكز تولید صنایع‌دستی به مدت سه ماه به تعویق افتاد تا كمكی به صنعت گردشگری كشورمان باشد.
این طرح در مصوبه جلسه كارگروه مدیریت آثار و پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس كرونا به تصویب رسید و علی‌اصغر مونسان درباره‌اش گفت: در این جلسه همچنین مصوب شد طرح گام (گواهی اعتبار مولد) برای تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و مراكز تولید صنایع‌دستی نیز اجرا شود تا بخشی از معضل سرمایه در گردش آنها كه به دلیل شیوع ویروس كرونا به وجود آمده است، رفع شود.
براساس این طرح، صاحبان تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و مراكز تولید صنایع‌دستی كه علاقه‌مند هستند از طرح گواهی اعتبار مولد استفاده كنند، توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بانك‌ها معرفی و با تضمین بانك، گواهی اعتبار دریافت می‌كنند؛ به‌این‌ترتیب در زنجیره ارزش، اوراق بهادار جای پول نقد را می‌گیرد. گواهی اعتبار مولد به‌عنوان ابزاری بازار محور و با قابلیت نقل‌وانتقال در بازارهای پول و سرمایه در كنار دیگر ابزارهای موجود، تسهیلات جدیدی را برای تأمین اعتبار این بخش‌ها و رونق تولید فراهم می‌كند./جام‌جم دیلی