برنامه‌هایی برای رونق گردشگری بعد از مهار کرونا

برنامه‌هایی برای رونق گردشگری بعد از مهار کرونا


صنعت گردشگری کشورمان تازه داشت روی پا می‌آمد که کرونا آمد و همه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده و نشده را به باد داد. حالا نه تنها به نقطه صفر پیشین بازگشته‌ایم که این صنعت و فعالان شاغل در آن، متحمل ضرر و زیان و خسارات بزرگی شده‌اند، شرایطی که باعث شده مسؤولان وزارت گردشگری بنشینند و برنامه‌ریزی کنند که از این پس چه باید کرد و این حجم از خسارات را چگونه جبران کرد. معاون گردشگری کشور در همین خصوص به آسیب‌های وارد شده به صنعت گردشگری اشاره کرده و گفته: اعتقاد دارم با همدلی و وحدت می‌توانیم از این بحران عبور کنیم و دوباره شاهد رونق صنعت گردشگری خواهیم بود.
ولی تیموری با اشاره به این‌که برنامه‌های بسیار خوبی در این حوزه برای زمان بعد از مهار کرونا در نظر گرفته ‌شده است، افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان عضو ثابت ستاد ملی مدیریت کرونا برنامه‌هایی را در این خصوص تدارک دیده، مسؤولیت کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی در این ستاد با این وزارتخانه است و در همین خصوص برنامه‌های مرتبط با ستاد ملی مدیریت کرونا از طریق این کمیته پیگیری و اجرا می‌شود که از آن جمله می‌توان به تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد.
معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: با رصد شرایط و آگاهی کامل از وضعیت فعالان حوزه گردشگری، برنامه‌های خوبی تهیه کردیم که این برنامه‌ها را در سطح دولت پیگیری می‌کنیم. این اطمینان را می‌دهم با همدلی از این بحران عبور خواهیم کرد. برای دوران بعد از مهار کرونا برنامه‌های بسیار خوبی پیش‌بینی ‌شده است و آسیب‌های وارد شده به این صنعت جبران خواهد شد./ میراث آریا